Citrix iForum Prague 2003: Ako efektívne riadiť a spravovať IT systémy

Tlačový servis  /  07. 10. 2003, 00:00

Prvý októbrový deň v Prahe sa pre všetkých IT špecialistov niesol v znamení konferencie iForum 2003, ktorú zorganizovala firma Citrix, popredná svetová spoločnosť v oblasti softvéru a služieb pre prístupovú infraštruktúru. Jedným z partnerov konferencie bola aj slovenská firma BSP Softwaredistribution a.s., člen skupiny BSP Group a.s. a výhradný distribútor produktov CITRIX.

Koncepcia konferencie vychádzala z úspešného podujatia Citrix Solution Day. Jej hlavnou témou bolo zabezpečenie a správa bezpečného prístupu k podnikovým aplikáciám a dátam v heterogénnom IT prostredí. Jedným z hlavných cieľov konferencie bolo upozorniť na nové trendy a produkty v tejto oblasti.

Účastníci sa tu napríklad mohli zoznámiť s prístupovou infraštruktúrou „on-demand enterprise“, reprezentovanou balíkom riešení Citrix MetaFrame Access Suite. Novinkou v tomto balíku je Citrix MetaFrame Password Manager, ktorý umožňuje bezpečné prihlásenie používateľa jediným heslom ku všetkým chráneným aplikáciám. Podľa analytickej spoločnosti Gartner totiž problémy so zaheslovanými aplikáciami predstavujú až 25 % všetkých prípadov, kedy zamestnanci kontaktujú helpdesk. Odhaduje sa, že ak používateľ zníži počet hesiel z piatich na jedno, potreba technickej pomoci sa zníži až o 80 %.

Zaujímavou témou bola aj technológia Server Based Computing, ktorá umožňuje v podnikovej sfére využiť staršie počítače. Firma Citrix pracuje na jej vývoji už od roku 1993 a doteraz sa na Slovensku presadila napr. v štátnej správe. „Cieľom našej spoločnosti je ponúkať tzv. prístupovú architektúru,“ hovorí Ondřej Marek, marketingový riaditeľ pre východnú Európu, Citrix Systems GmbH. „Riešenia Citrixu sa dajú porovnať napr. k bankovému účtu. Máte ho v banke a máte naň prístup. Neviete presne, ako je vedený, kde je vlastne uložený, stačí vám len to, že s ním môžete manipulovať.“

Takisto sa ani bežný používateľ nemusí starať o vnútropodnikovú infraštruktúru, potrebuje mať len prístup k aplikáciám uloženým na serveri. Častokrát mu pritom postačuje aj starší počítač, ktorý pre neho slúži ako terminál. Z neho zadáva vstupy cez klávesnicu a získava odozvu cez monitor. Samotný beh aplikácií sa odohráva výhradne na serveri. Svoju kanceláriu si tak používatelia môžu „zobrať“ prakticky kdekoľvek. Jediné čo potrebujú, je prístup na Internet.

V tejto súvislosti Citrix na konferencii predstavil svoj program Government Entity License Program (GELA) pre vládne a verejné inštitúcie. Práve tie sú obvykle pod tlakom, aby obmedzovali výdavky na nové vybavenie, ale zároveň modernizovali svoju IT infraštruktúru. Licenčný program GELA im ponúka veľmi výhodné ceny so zľavami 40 až 50 %. „Český a slovenský vládny sektor je pre Citrix nesmierne dôležitý. Naše riešenia využíva napríklad DataCentrum Ministerstva financií SR,“ dodal na záver Ondřej Marek.


O spoločnosti Citrix
Citrix Systems, Inc. (Nasdaq: CTXS) je vedúcou svetovou spoločnosťou v oblasti riešení prístupovej infraštruktúry a najuznávanejším menom v odbore podnikového prístupu. Softvér spoločnosti Citrix umožňuje podnikom, vládnym inštitúciám a vzdelávacím ústavom bezpečný, jednoduchý a okamžitý prístup k „on-demand enterprise“ kedykoľvek, odkiaľkoľvek, cez ľubovoľné zariadenie a akýmkoľvek pripojením. Každý deň sa na Citrix MetaFrame Access Suite spolieha pri svojej práci takmer 50 miliónov ľudí vo vyše 120 000 organizáciách. K zákazníkom spoločnosti Citrix patrí 100 firiem uvedených v rebríčku Fortune 100, 99 % z Fortune 500 a 92 % spoločností z Fortune Global 500. Citrix sídli vo floridskom Fort Lauderdale, disponuje kanceláriami v 26 krajinách a má viac než 7000 channel a aliančných partnerov vo vyše 100 štátoch sveta. Viac info: www.citrix.com.  

BSP Group je voľné združenie špecialistov IT, ktorých cieľom je poskytovať zákazníkom dlhodobú komplexnú starostlivosť o informačný systém, založenú na vzájomnej dôvere a kvalite poskytovaných služieb. Napriek tomu, že firmy na trhu pôsobia samostatne, ich vzájomná spolupráca znásobuje potenciál každej z nich. Pôsobenie každej z firiem zapadá do mechanizmu spoločnej snahy uspokojiť potreby zákazníka. Mechanizmus spolupráce podnecuje ich neustály vývoj a napredovanie.

Neprehliadnite: