Technológie HP rozhýbali Madagaskar 3

Tlačový servis  /  15. 06. 2012, 00:00

Technológie HP a kreativita štúdia DreamWorks Animation SKG, Inc.’s (Nasdaq: DWA) sa spojili, aby divákom pripravili skvelý zážitok z 3D animácie v celovečernom filme Madagaskar 3, ktorý prichádza do kín.

 

 

Technológie HP pomohli animátorom štúdia DreamWorks pri vytváraní jedinečných vizuálnych efektov v ďalšom pokračovaní skvelej filmovej série Madagaskar. Je to vôbec prvýkrát, kedy budú môcť diváci tento film vzhliadnuť v 3D kvalite. Pôvodná snímka mala premiéru v roku 2005 a spolu s pokračovaním v roku 2008 celosvetovo zarobil 1,1 miliardy amerických dolárov.

 

Štúdio DreamWorks využilo technologickú platformu od HP, ktorej súčasťou boli produkty HP Converged Infrastructure, pracovné stanice radu HP Z, HP sieťové a serverové riešenia a zdroje pre renderovanie obrazu. Tie zaisťujú bezprecedentne hlboký a vykreslený detail.

 

Pri všetkých filmoch je našim cieľom posunúť hranice kreativity o kúsok ďalej, aby bol príbeh pre divákov ešte živší a reálnejší,“ komentuje Ed Leonard, technický riaditeľ spoločnosti DreamWorks Animation. „Technológie od HP našim grafikom umožňujú tieto hranice posúvať a vytvárať z trojrozmernej animácie ten najsilnejší zážitok.“

 

Štúdio DreamWorks Animation sa spolieha na HP technológie vo všetkých fázach produkčného cyklu – od rutinných úloh, až po najdetailnejšiu animáciu vybraných scén a spracovanie obrovských objemov dát pri renderovaní. Riešenia HP už veľa rokov hrajú ústrednú úlohu v animačných úspechoch DreamWorks, najmä v podobe filmov Shrek, Ako si vycvičiť draka, Kung Fu Panda, Kung Fu Panda 2 a Kocúr v čižmách.

 

Pri tvorbe filmu Madagaskar 3 štúdio využilo niekoľko technológií od HP, napríklad:

 

  • Viac ako 200 vysoko výkonných pracovných staníc HP Z800 pomohlo vytvoriť na detail veľmi zložité, organické prostredie, ktoré by bez týchto pracovných staníc s viacjadrovými procesormi určite neexistovalo. Pracovné stanice slúžili animátorom pri navrhovaní všetkých objektov a postáv – od „zoosterov“ až po digitálne efekty typu požiarov a detailov davových scén.

  • Technológia HP DreamColor bola nasadená v produkčnej fáze filmu pre presné konzistentné farby vo všetkých médiách – na tlačených materiáloch, obrazovke aj na plátne.

  • HP ProLiant BL460c blade je technológia, ktorá na štyroch serverových farmách pre renderovanie v USA a v Indii dodávala produkcii filmového projektu kľúčovú počítačovú kapacitu. Tzv. blade servery spracovali za viac ako 66 miliónov renderovaných hodín neuveriteľných 200 terabytov dát.

  • Sieťové riešenia od HP, vrátane sieťových prepínačov radu HP 12000, 5800 a 6120, HP Networking Intelligent Management Center a HP Intelligent Resilient Framework, zaistili výrazne vyšší sieťový výkon, ktorý bol však riadený naprieč celým 10G WAN/LAN sieťovým prostredím pomocou jednoduchého, integrovaného rozhrania. Vďaka dátovému úložisku HP IBRIX X9720 Network Storage System mohlo štúdio spracovať náročné požiadavky na neštruktúrované dáta a umožniť budúci rast kapacity.

  • Služba HP Enterprise Services Flexible Hosted Rendering poskytla štúdiu vysoký procesorový výkon s dynamickou kapacitou „on demand“ pre súčasnú produkciu viacerých počítačových animovaných filmov. V priebehu produkčného cyklu bolo už 12 % filmu Madagaskar 3 renderovaných v cloude.

  • DreamWorks Animation tiež využíva riadené služby tlače HP Managed Print Services (MPS), vďaka ktorým pri produkcii filmu Madagaskar 3 ľahšie riadilo svoje tlačové úlohy a produktivitu tlače. Vďaka HP MPS Studio DreamWorks Animation transformuje papierové pracovné procesy a znižuje tak odpad aj náklady a zvyšuje produktivitu svojich tímov.

 

Výkon pracovných staníc HP Z je motorom kreatívneho génia štúdia DremWorks a pomáha sprostredkovať posledné vymoženosti počítačovej animácie divákom na celom svete,“ uviedol Jeff Wood, viceprezident divízie Worldwide Marketing, Commercial Solutions Business Unit spoločnosti HP. „HP je tradičným dodávateľom produktov a služieb pre profesionálov z oblasti médií a zábavy. S partnermi ako DreamWorks dlhodobo spolupracujeme, spoznávame potreby tohto segmentu a integrujeme ich do našich prevratných technologických inovácií budúcnosti.“

 

Zaujímavosti o filme Madagaskar 3

  • Vo veľkolepej cirkusovej scéne nájdete najväčší a najdetailnejšie vykreslený dav v histórii všetkých projektov DreamWorks – viac ako 5 tisíc postáv. V rovnakej scéne „hrajú“ aj rôzne špeciálne efekty, vrátane hmly, iskier, ohňa a dažďa. Renderovanie tejto scény si vyžiadalo 1,6 miliónov hodín.

  • Scéna „flashback do minulosti“ obsahuje veľké ohňové efekty a detailné davové scény. Renderovanie si vyžiadalo 2,8 miliónov hodín.

  • V scéne „dobiehanie vlaku“ je do vzduchu vyhodených takmer 1 200 Eur.

  • Panoráma Manhattanu pôvodne nemala obsahovať novú budovu World Trade Center — grafik štúdia DreamWorks z New Yorku, ktorý šiel okolo nedokončenej budovy požiadal, či by v animovanom filme nemohla byť „zvečnená“ ich nádherná architektúra už ako hotová stavba.

  • Mihalnice postavy Gia sa môžu hýbať v 96 smeroch.

  • Alex má viac ako 2 000 ovládacích prvkov – animátori ho môžu nastaviť skutočne do každej mysliteľnej pózy.

  • Každá postava v davových scénach mohla mať až tri telá, šesť hláv a rôzne kostýmy; spolu išlo o viac ako 19 miliónov unikátnych kombinácií. Pre porovnanie: celá metropolitná oblasť New Yorku vlani dosiahla práve počet 19 miliónov obyvateľov.

  • V scéne „Monako“ je 2 393 budov zo 42 rôznych modelov, z ktorých väčšina mohla mať až tri podoby. Mnoho budov malo na streche ešte ďalšie objekty (stoličky, kríky, kvetináče a ďalšie štruktúry).

Neprehliadnite: