Slováci nakupujú na internete pre peniaze, Česi šetria čas

Tlačový servis  /  14. 06. 2012, 00:00

Viac než 17 % opýtaných hľadá v e-shopoch vyššiu kvalitu

 

Nižšie ceny oproti kamenným predajniam sú hlavným dôvodom nákupu v internetových obchodoch pre 55 % slovenských a 47 % českých zákazníkov e-shopov. Oproti vlaňajšku ide v oboch prípadoch zhruba o 5-% nárast.

 

Vyplýva to z prieskumu nezávislého portálu Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 4.000 slovenských internetových obchodov, ich tovary a ceny. Prieskum prebehol v máji na vzorke približne 2.000 slovenských a 7.000 českých respondentov.

 

Oproti vlaňajšku vzrástol i počet ľudí, ktorí na internete nakupujú z dôvodu väčšieho výberu a vyššej kvality tovaru. Na Slovensku aj v Čechách ide zhodne o 17 % online zákazníkov,“ hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth, podľa ktorého predávajú e-shopy často aj tovary, ktoré v bežných obchodoch klient nenájde.

 

Podiel zákazníkov, ktorí ako hlavný dôvod nákupov na internete uviedli úsporu času, bol na Slovensku 21 % a v Čechách až 28 %. „Hoci sú Slováci asi viac zameraní na úsporu peňazí, aj pre Čechov predstavuje čas napokon peniaze,“ dopĺňa s úsmevom Demuth.

 

Čo je pre Vás hlavným dôvodom nákupu v internetových obchodoch?

KRITÉRIUM

SLOVENSKO

2011

SLOVENSKO 2012

ČESKO

2011

ČESKO

2012

Vyššia kvalita

14 %

17 %

15 %

17 %

Úspora peňazí

50 %

55 %

43 %

47 %

Úspora času

27 %

21 %

33 %

28 %

Príjemne strávený čas

7 %

5 %

7 %

6 %

Iné

2 %

2 %

2 %

2 %

Zdroj: Heureka.sk

 

Neprehliadnite: