HEJ.sk: Online nákupy cez telefón

Tlačový servis  /  10. 04. 2012, 00:00

Podľa aktuálneho prieskumu najväčšieho slovenského internetového obchodu HEJ.sk začínajú na internete nakupovať aj zákazníci, ktorí predtým preferovali tradičný spôsob nákupu v kamenných obchodoch.

Aby mohli využiť nižšie ceny a ďalšie výhody, ktoré e-shopy zákazníkom ponúkajú, nepotrebujú ani pripojenie na internet - objednávať tovar môžu aj telefonicky. Call centrum HEJ.sk registruje dokonca 17%-tný medziročný nárast vybavených telefonických požiadaviek.

Celosvetovo sa presadzuje trend osobného vyzdvihovania tovaru kúpeného cez internet a reagujú naň aj poprední slovenskí internetoví predajcovia, ktorí otvárajú vlastné kamenné pobočky: „Osobný odber tovaru využíva čím ďalej, tým viac zákazníkov. Potvrdzujú to nielen nezávislé prieskumy správania nakupujúcich na internete, ale aj naše vlastné štatistiky. Po otvorení kamennej predajne Kasahouse v Prahe na Čiernom Moste došlo k výraznému nárastu osobných odberov tovaru, a to v náraste o stovky percent. Rovnaký vývoj sme zaznamenali aj po otvorení showroomu v Prahe-Čestlicích či v Brne.”, hovorí Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk. Aj z tohto dôvodu HEJ.sk otvoril v januári 2012 nový HEJHOUSE v blízkosti nákupných centier Avion a IKEA, ktorý spája výhody internetového nakupovania s klasickým predajom. HEJ.sk očakáva, že vďaka tomu dôjde k nárastu osobných odberov na tejto predajni o 97% oproti r.2011.

Zákazníci oceňujú predovšetkým rýchlu dostupnosť tovaru a možnosť prehliadnuť a vyskúšať si ho pre nákupom. Veľkou výhodou je aj dobre dostupná lokalita, či už autom alebo mestskou hromadnou dopravou. Podľa aktuálnych štatistík si za prvé 3 mesiace osobne tovar vyzdvihlo 35% zákazníkov portálu HEJ.sk.

„V súvislosti s otvorením novej kamennej predajne začali u nás nakupovať aj skupiny zákazníkov, ktorí predtým na internete nenakupovali. Svedčí o tom aj zvýšená prevádzka našej infolinky, ktorá za prvý kvartál roku 2012 vybavila o 17 %  viac hovorov , ako v rovnakom období minulého roku, pričom objednávky tvoria 25 % všetkých hovorov.”, dodáva Jitka Součková.

K častým otázkam patrí tiež prevádzková doba predajne HEJHOUSE, možnosť platby kartou, dostupnosť tovaru alebo spôsoby a ceny dopravy. Priemerne telefonistky v call centre HEJ.sk vybavia 800 hovorov denne, zvládať však musia aj špičky. Tie tradične zavládnu pred prázdninami, začiatkom školského roka a predovšetkým v predvianočnom období, kedy počet vybavených hovorov často prekročí hranicu 3 000, pričom sa zákazníci nemusia ani vtedy obávať dlhého čakania na linke.

Neprehliadnite: