Výsledky merania návštevnosti internetu za január 2012

Tlačový servis  /  02. 03. 2012, 00:00

Nová vlna výskumu AIMmonitor: počet reálnych užívateľov zo Slovenska prekročil v januári hranicu 2,5 milióna a počet mobilných zobrazení stránok sa zvýšil o viac ako pätinu

2. marca 2012, Bratislava – Prvé výsledky novej vlny merania návštevnosti AIMmonitor priniesli výrazný nárast počtu zobrazení stránok pochádzajúcich z mobilných zariadení. Ich množstvo sa za posledný mesiac zvýšilo o 15,9

milióna, teda o viac než 20%. Počet reálnych užívateľov zo Slovenska, ktorí navštívil webstránky zapojené do prieskumu AIMmonitor, v januári prvýkrát prekročil hranicu 2,5 milióna a počet zobrazených stránok dosiahol takmer 1,7 miliardy.

Podľa najnovších dát z AIMmonitora, strávili slovenskí užívatelia internetu na stránkach zapojených do výskumu v priemere 10 hodín a 6 minút mesačne, teda takmer o 11% viac než v decembri 2011. Avšak v medziročnom porovnávaní s januárom 2011, ktorý sa vyznačoval veľmi dobrými výsledkami v počte zobrazení stránok a času stráveného na meraných weboch, je to o 40 minút menej. Návštevnosť internetu je v pracovných dňoch vyššia než cez víkendy, podľa výsledku AIMmonitora, predstavuje tento rozdiel takmer 300 tisíc reálnych užívateľov.

Tab.1. Návštevnosť webstránok zapojených do výskumu AIMmonitor– medzimesačné porovnanie najdôležitejších výsledkov

 

Ukazovateľ

december 2011

január 2012

Zmena

Absolútna

Relatívna

Reálni užívatelia zo Slovenska

2 420 552

2 503 363

82 811

3,42%

Počet zobrazených stránok zo Slovenska

1 501 661 372

1 699 659 292

197 997 920

13,19%

Počet mobilných zobrazení stránok zo Slovenska

76 577 781

92 460 723

15 882 942

20,74%

Priemerne strávený čas (ATS)

9:07:45

10:06:59

0:59:14

10,81%

Zdroj: AIMmonitor – IAB Slovakia, Gemius & Mediaresearch, december 2011 a január 2012.

Najnavštevovanejšími kategóriami webových stránok zapojených do AIMmonitora boli v januári „Spravodajstvo“ (1,93 milióna reálnych užívateľov), „Domovské stránky webov“ (1,84 milióna užívateľov), „Služby, mapy, cestovné poriadky“ (1,48 milióna), „Zoznamovacie servery, komunity, chaty, blogy“ (1,4 milióna) a „Ženy a mamičky“ (1,33 milióna). Najväčší nárast počtu reálnych užívateľov zaznamenali v poslednom mesiaci kategórie „Práca a vzdelávanie“ (medzimesačný nárast počtu reálnych užívateľov o 140 tisíc) a „Spravodajstvo“ s nárastom o 120 tisíc užívateľov.

Celková veľkosť slovenskej online populácie, t.j. užívateľov zo Slovenska, ktorí sa pripájajú na internet aspoň raz mesačne, dosiahla v januári 2012 počet 2,7 milióna užívateľov, čo znamená medziročný nárast o viac než 200 tisíc užívateľov. Jej zloženie podľa pohlaví bolo v januári takmer rovnomerné s veľmi malou prevahou mužov (50,27% mužov a 49,73% žien). V porovnaní s výsledkami z januára 2011 sa počet užívateľov oboch pohlaví postupne zrovnáva, za posledný rok sa zvýšil podiel žien i počet zobrazení stránok, ktoré vykonali. Najpočetnejšou skupinou slovenskej online populácie sú užívatelia internetu vo veku 20-29 rokov, ktorí tvoria viac než štvrtinu všetkých užívateľov (26,88%). Druhou najpočetnejšou skupinou je veková kategória 30-39 rokov (25,28%). Výpočet dát pre januárové výsledky AIMmonitoru bol pripravený s použitím novej štrukturálnej štúdie od agentúry Focus.

Neprehliadnite: