Gemius bol vybraný ako dodávateľ oficiálneho auditu návštevnosti internetu v Moldavsku

Tlačový servis  /  16. 02. 2012, 00:00

Výskumná agentúra Gemius bola zvolená lokálnym združením pre internet (BATI) ako dodávateľ oficiálneho auditu návštevnosti internetu v Moldavsku. Zavedenie štúdie gemiusAudience v Moldavsku je významným krokom v rozvoji moldavského internetového trhu, ktorý teraz získava oficiálne štandardy merania návštevnosti. Zároveň je to dôležitá udalosť pre rozvoj samotného projektu, ktorý úspešne pokračuje vo svojej expanzii v štátoch regiónu Európy, Blízkeho východu a severnej Afriky.

 

Miera rozšírenia internetu v Moldavsku sa pohybuje podľa rôznych zdrojov na úrovni 40 až 50 %, je teda rovnaká, ako napríklad v Bielorusku. Celková hodnota trhu internetovej reklamy v Moldavsku dosiahla v roku 2011 1,3 mld. EUR. Výdavky na televíznu reklamu a outdoor tu boli v roku 2011 omnoho vyššie než výdavky na online reklamu a dosiahli 13,3 miliónov a 6,11 miliónov EUR. Online reklama je však odvetvím, ktoré zaznamenalo medziročne najväčší nárast výdavkov (takmer 14%) a je medzi inzerentmi stále vyhľadávanejšou formou reklamy.

Dohoda o zavedení štúdie gemiusAudience na moldavský trh bola podpísaná začiatkom februára 2012 po oficiálnom rozhodnutí moldavského združenia pre internet BATI (Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului). „Toto rozhodnutie je pre náš trh kľúčové, jeho hlavným prínosom bude zavedenie jednotných štandardov na internetovom trhu, ktoré povedú ku zvýšeniu ziskovosti v oblasti online reklamy. S ohľadom na rozsiahle skúsenosti spoločnosti Gemius v poskytovaní kvalitného merania návštevnosti internetu v Európe a jej schopnosť porozumieť špecifikám regiónu strednej a východnej Európy, sa tešíme na našu spoluprácu,“ komentuje Stanislav Popov, výkonný riaditeľ BATI.

„Som rád, že spoločnosť Gemius bola vybraná ako oficiálny dodávateľ merania návštevnosti internetu na moldavskom trhu. Považujeme to za dôkaz dôvery združenia pre internet BATI preukázaný našej spoločnosti. Toto rozhodnutie je tiež potvrdením flexibility metodológie štúdie gemiusAudience, ktorá sa dokáže plne prispôsobiť požiadavkám trhu a je vhodná nielen pre vysoko rozvinuté západné trhy, akým je napríklad Dánsko, ale i pre rozvíjajúce sa trhy, ako je Moldavsko. Osobne si myslím, že zavedenie jednotných štandardov merania návštevnosti internetu zvýši konkurencieschopnosť moldavského trhu v regióne a urýchli rozvoj odvetvia online reklamy v Moldavsku“, hovorí Catalin Emilian, Country Manager spoločnosti Gemius v Moldavsku.

Štúdia gemiusAudience bude v Moldavsku využívať cookie panel Gemius, rovnako tak ako na väčšine trhov, na ktorých sa výskum vykonáva. Zhromažďovanie dát bude spustené po zavedení meracích skriptov do zdrojových kódov webových stránok zahrnutých do výskumu. Prvé výsledky štúdie budú dodané v máji 2012.

Neprehliadnite: