Spoločnosť SAS narástla dvojciferne

Tlačový servis  /  14. 02. 2012, 00:00

Firmy vo svete aj na Slovensku pomocou dátových analýz zefektívňujú biznis a hľadajú nové obchodné príležitosti.

 

Dodávateľ softvéru pre dátové analýzy, spoločnosť SAS, dosiahla vlani na Slovensku 10-percentný rast tržieb. Celosvetovo narástli výnosy o 12 percent na rekordných 2,725 mld. USD, pričom firma už 36. rok po sebe ukončila finančný rok v pluse.

„Vďaka inováciám rastieme nepretržite už 36 rokov,“ vyhlásil prezident SASu Jim Goodnight. V jeho očiach sú hlavný motor inovácií zamestnanci, preto sa o nich firma príkladne stará. Po predchádzajúcich dvoch víťazstvách v súťaži magazínu Fortune o najlepšieho zamestnávateľa v USA získal SAS v najnovšom rebríčku 3. miesto. V roku 2011 sa počet zamestnancov zvýšil o 9,2 percenta, pričom firma investovala vo výskumu a vývoja 24 percent svojich tržieb.

Dôvod rastu na Slovensku vidí riaditeľka miestnej pobočky Hana Petríková v tom, že kým v roku 2010 podniky škrtili investície, vlani pochopili, že proti kríze sa nedá bojovať iba úsporami. „Firmy museli zefektívňovať a optimalizovať a práve to sú veci, pri ktorých je náš softvér pre dátové analýzy užitočný,“ uviedla.

Slovenská pobočka SASu vlani ťažila najmä z dopytu po riešeniach pre riadenie vzťahov so zákazníkmi. „Tri štvrtiny z predaja nových licencií pripadlo na softvér pre customer intelligence,“ vysvetlila H. Petríková. Podľa nej to súvisí s nasycovaním trhu: „Konkurencia sa zostruje, firmy ťažko získavajú nových klientov, preto sa viac snažia vyťažiť z tých existujúcich. Okrem toho, nadlinkové kampane sú drahé a tak spoločnosti hľadajú spôsob, ako zvýšiť predaj inak.“

V roku 2011 získal SAS na Slovensku nových klientov z finančného sektora a prehĺbil spoluprácu napríklad so spoločnosťami Slovak Telekom a Slovenská sporiteľňa. „Tento rok chceme posilniť pozíciu trhového lídra v analytickom riadení vzťahov so zákazníkmi a podporovať existujúcich klientov, ktorí využívajú riešenia pre riadenie rizík, pri príprave na regulačné požiadavky známe ako Basel III,“ dodáva H. Petríková, ktorá očakáva, že tento rok získa firmy prvých zákazníkov aj na softvér na odhaľovanie podvodov.

SAS plánuje v roku 2012 uviesť nové verzie produktov pre analýzu sociálnych sietí SAS Social Media Analytics a pre optimalizáciu marketingu SAS Marketing Automation. Okrem toho aktualizuje ponuku softvéru pre boj proti podvodom a investuje do prediktívnych a prognostických schopností produktu SAS Analytics, ktorý umožňuje organizáciám rozhodovať lepšie a rýchlejšie.

Neprehliadnite: