Zo Slovenského trhu odchádza ďalšia televízia

Tlačový servis  /  11. 09. 2003, 00:38

V pondelok 18. augusta 2003 zverejnila Iná televízia – www.inatelevizia.sk - svoj POSLEDNÝ televízny program, ktorým sa zároveň lúči so svojimi divákmi, partnermi a fanúšikmi. Iná televízia počas viac ako troch rokov odchádza ako hrdá a úspešná televízia. Presne 1. augusta 2000 ju mohli diváci po prvý krát zhliadnuť a od vtedy dlhé tri roky zabávala svojich pravidelných i náhodných divákov. Počas troch rokov sa Iná televízia stala menším fenoménom slovenského mediálneho trhu, jej špecifickosť bola obzvlášť významná z toho dôvodu, že niečo podobné a v podobnom rozsahu nevzniklo nikde inde na svete. Iná televízia bola paródiou na bežné slovenské a české televízie, neskôr sa rozšírila a začala parodovať aj bežné časopisy s televíznym programom.

Napriek tomu, že Iná televízia nikdy nevysielala, bola v období 1. 6. 2002 – 31. 5. 2003 televíziou s druhým najväčším 24 hodinovým podielom na slovenskom mediálnom trhu.

Najväčší podiel mala TV Markíza - 27,66%, Iná televízia 16,70%, TV JOJ 16,28%, Slovenská televízia 13,83%, TA3 10,41% a MusicBox 0,97%. V tomto období dosiahla Iná televízia 11,01% sledovanosť, čím sa jej podarilo predbehnúť českú TV Primu, TV Novu a druhý program verejnoprávnej televízie. Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu UMV ITV (Úseku mediálneho výskumu Inej televízie) a boli vypracované na základe odpovedí vzorky 1156 respondentov. Z tohto prieskumu tiež vyplynulo, že Iná televízia bola v tomto období najdôveryhodnejšiou televíziou na Slovensku, pred TA3, STV, TV JOJ a TV Markízou.

Generálny riaditeľ Inej televízie Tomáš Abaffy, to považuje za veľký úspech a sám v tejto súvislosti povedal: „Ďakujem z celého srdca všetkým divákom, všetkým našim divákom, ktorí sledujú našu televíziu, hoci nikdy nevysielala a ani nikdy nebude vysielať, čísla, ktoré nám z prieskumu vychádzajú dokazujú, že svoju prácu sme robili dobre a že si diváci naozaj v našom programe našli veľa dobrých programov.”

A dovtedy kým nebudú peoplemetre, nemôže nikto nič povedať proti tomuto prieskumu verejnej mienky, lebo 11% respondentov zo vzorky 1156 respondentov potvrdilo, že pozeralo Inú televíziu...

Iná televízia zverejňovala svoj program každý mesiac, vyšlo niekoľko špeciálnych vydaní – vianočné vydanie, 2 krát silvestrovské vydanie, jedno narodeninové špeciálne vydanie k druhým narodeninám a počas vojny v Iraku aj vojnový špeciál s real show z Irackej metropoly. Spolu s posledným číslom vyšla Iná televízia 36 krát. Celkovo tak zverejnila za tri roky svojej existencie 280 dní s programom Inej televízie, čo činilo celkovo 3000 hodín paródií, filmov, seriálov, dokumentov – 3000 hodín vtipných anotácií na fiktívne vymyslené programy...

Dnes po troch rokoch Iná televízia odchádza slovenský trh, na rozdiel od bežných krachujúcich televízií (VTV, LUNA, ...) odchádza Iná televízia v plnej sile, v posledných dňoch dosahuje trhá rekordy v návštevnosti vo svojej histórií, odchádza ako dôveryhodné médium s vysokým podielom na trhu a slušnou sledovanosťou, ktorú jej môžu závidieť aj skutočné televízie...

Ďakujeme týmto svojim divákom a boli by sme radi, keby ste zverejnili túto správu, a pomohli nám informovať našich divákov, čitateľov, návštevníkov o našom odchode...

Ďakujeme.

Tomáš Abaffy, generálny riaditeľ Inej televízie, www.inatelevizia.sk  
22. augusta 2003 v Bratislave.

Neprehliadnite: