Informačné centrum prispieva k slávnostnému priebehu návštevy Svätého otca

Tlačový servis  /  11. 09. 2003, 00:00

ST sa rozhodli prispieť k príprave nadchádzajúcej návštevy Svätého Otca na Slovensku a ponúknuť pomocnú ruku všetkým tým, ktorí sa na tejto mimoriadnej udalosti priamo zúčastnia. Na základe dohody s excelenciou Mons. Rudolfom Balážom, diecéznym biskupom v Banskej Bystrici navrhli a pomohli uviesť do života projekt Informačných liniek, na ktorých bohoslovci poskytujú veriacim informácie o nadchádzajúcej návšteve Svätého Otca. Telefonické Informačné centrum na číslach 0850 123 123 a 0850 123 111 tak poskytuje všetkým záujemcom podrobné a presné informácie o návšteve Svätého Otca a plní tak svoj cieľ – prispieva k pokojnému a dôstojnému priebehu tejto slávnostnej udalosti.

Historická návšteva hlavy katolíckej cirkvi, pápeža Jána Pavla II. Na Slovensku je kultúrnou a duchovnou udalosťou celospoločenského významu. Spoločnosť Slovenské telekomunikácie, a.s., vníma svoju povinnosť voči občanom Slovenska a rozhodla sa prispieť k úspešnému priebehu návštevy Svätého Otca. „Sme telekomunikačná spoločnosť a preto sme sa rozhodli pomôcť v tom, v čom sme najlepší. Očakáva sa, že počas návštevy Svätého Otca dôjde na Slovensku k veľkému presunu obyvateľstva. Predpokladáme, že na jednotlivé omše sa bude presúvať pravdepodobne od niekoľko desiatok až po stovky tisíc ľudí. Je preto zrejmé, že množstvo ľudí z rôznych kútov Slovenska koncentrovaných na troch miestach bude potrebovať presné a jasné informácie o priestoroch konania jednotlivých bohoslužieb, či možnostiach parkovania. Koncom júla sme sa preto rozhodli osloviť s ponukou pomôcť excelenciu Mons. Rudolfa Baláža, diecézneho biskupa v Banskej Bystrici. Navrhli sme koncept informačných liniek, na ktorých by sa občania mali možnosť dozvedieť sa všetky informácie, ktoré sú spojené s touto návštevou. Sme veľmi radi, že táto ponuka bola prijatá a môžeme pomáhať.“, povedal Ján Kondáš, viceprezident pre komunikáciu spoločnosti Slovenské telekomunikácie, a.s.

„Chcel by som veľmi poďakovať za to, že nám vyšli hneď na začiatku celej tejto veľkej prípravy v ústrety Slovenské telekomunikácie. To je pre nás ohromne dôležitá vec. Boli takí ústretoví, že prišli bez akéhokoľvek požiadania priamo k nám a ponúkli nám, čo by bolo možné. Obratom sme využili ponuku a zriadili infocentrum, ktoré ako počúvam aj z ostatných častí Slovenska, funguje veľmi zodpovedne, dobre a presne. Starí Rimania mali jedno životné heslo - Finis coronat opus (koniec korunuje dielo), keď sa vydarí dielo, je to ozdoba všetkých snáh, ktorá sa ukáže až na konci. O to viac sa tešíme na veci nadchádzajúce. Na záver celej prípravy musím povedať, že spolupráca a pomoc všetkých zúčastnených bola a je veľmi dobrá a rád by som sa im srdečne poďakoval.“, uviedol Mons. Rudolf Baláž, diecézny biskup v Banskej Bystrici.

Na infolinke, ktorá bola vytvorená v Banskej Bystrici, poskytujú občanom informácie študenti bohosloveckej fakulty. Okrem sieťovej infraštruktúry využívajú aj potrebné kancelárske vybavenie umožňujúce faxovú a mailovú komunikáciu, ktoré im poskytli Slovenské telekomunikácie, a.s. Hlavným koordinátorom projektu v Banskej Bystrici je bohoslovec Marek Iskra, študent piateho ročníka Kňazského seminára Sv. Františka Xaverského. „Fungujeme od 4. augusta 2003 od 8.00 hodiny. Každý deň poskytujeme informácie od 8.00 do 16.00 hod. večer a takmer každý deň i od 18.00 do 21.00 hodiny. Celkový počet telefonátov neevidujeme, ale pre ilustráciu za deň 7. 9. 2003 telefonovalo celkovo 93 ľudí. Mailov, ktoré prichádzajú každý deň, je priemerne okolo 15. To znamená, že od 4. augusta ich bolo približne 350 a na každý mail sme aj odpovedali. Počas augusta si farnosti predovšetkým objednávali lístky, ktoré sú bezplatné, na slávnostnú svätú omšu. Veriaci sa informovali na rozdelenie do sektorov, na potrebu mať lístok a na prístupovú cestu k jednotlivým sektorom. V týchto obdobiach, v blízkom očakávaní návštevy Svätého Otca, sa predovšetkým informujú o možnostiach parkovania a záchytných miestach do ktorých by mohli prísť autobusmi, alebo autami. V našom infocentre sme pripravovali materiály pre oficiálnu stránku návštevy Sv. Otca na Slovensku v časti o Banskej Bystrici, odpovedali sme na faxy a otázky z jednotlivých farností. Infolinku som väčšinou obsluhoval sám, ale pri práci v infocentre mi pomáhajú viacerí pomocníci. Striedajú sa pri mne niekoľkí študenti, najmä študent prvého ročníka Ján Országh, ktorý je v tejto službe môj najvernejší priateľ a pomocník.“, popísal svoje skúsenosti Marek Iskra.

Telefónne čísla 0850 123 123 a 0850 123 111 sú tzv. zdieľané čísla. Znamená to, že ak sa ktokoľvek z ktoréhokoľvek miesta na Slovensku dovolá na tieto linky, jeho hovor je účtovaný minimálnou sadzbou, teda ako miestny hovor.

Neprehliadnite: