Spotrebiteľský prieskum spoločnosti Ericsson ukázal, že potreba byť „vždy pripojený“ mení každodennú rutinu

Tlačový servis  /  22. 12. 2011, 00:00

Hoci kvalitatívny výskum uskutočnený Ericsson ConsumerLab potvrdil, že vstávanie podľa budíka je úplne bežné, taktiež ukázal, ako funkcia budenia pre mnohých ľudí prešla z budíka na telefón a z telefónu na smartfón.

 

V súčasnej dobe, po prebudení na zvuk budíka majú ľudia tendenciu pozrieť sa hneď aj na čerstvé informácie na internete. Jedna pätina používateľov smartfónov v USA sa dnes prihlasuje na Facebook skôr ako vôbec vstane z postele. Oproti tomu v Hongkongu je správanie používateľov smartfónov pred vstávaním rozmanitejšie – 15% prezerá internet, 10% číta e-maily, 9% chatuje a 14% sa prihlasuje na služby sociálnych sietí.

Európania v tomto čase zasa prezerajú internet a taktiež používajú širokopásmové komunikačné kanály. Dôležitou súčasťou ich činností je taktiež posielanie SMS – ráno píše správy v posteli 10% obyvateľov Európy a 17% obyvateľov južnej Európy. Veľmi zaujímavé je, že asi 2% majiteľov smartfónov uviedlo, že pri rannom prebúdzaní používajú GPS. Väčšinou sú to ľudia, ktorí sa behom dňa chystajú navštíviť kanceláriu alebo podnik nového zákazníka a ešte v posteli začnú premýšľať ako sa tam dostanú.

Pokiaľ niečo dokazuje ako ľahkosť použitia urobila zo smartfónov (spolu s všadeprítomným mobilným širokopásmovým pripojením) súčasť bežného života, je to zaiste to, že sú prvou vecou ktorú ľudia berú ráno do ruky. Vyše 44% majiteľov smartfónov z celého sveta sa pred opustením postele prihlasuje na internet. Vyše 50% majiteľov smartfónov z celého sveta používa svoje zariadenia hneď, keď ráno vstanú a tiež behom dopravnej špičky. Jediným okamihom dňa, kedy úroveň použitia výrazne klesá je čas večere, ktorá je zjavne stále považovaná za priestor vyhradený rodine.

I keď globálne používanie smartfónov kulminuje v dobe, keď ľudia idú do práce alebo majú pauzu na obed, existujú zreteľné miestne rozdiely. Používanie smartfónov medzi dochádzajúcimi sa výrazne líši podľa toho, aký spôsob dopravy si vyberú. V USA, kde jazdí mnoho ľudí autom, sú intenzívne využívané GPS a mapy. Oproti tomu napríklad vo Švédsku, kde je zo všetkých západných krajín najväčší podiel ľudí dochádzajúcich do práce hromadnou dopravou, sú rozšírenejšie Facebook a on-line hry. Vzhľadom k veľkému percentu osôb cestujúcich autom je v severnej Amerike celkové používanie smartfónov behom dopravnej špičky nižšie než v iných regiónoch.

Používanie smartfónov v dobe obeda je globálne zamerané na komunikáciu, ale môžeme pozorovať miestne odchýlky, pokiaľ ide o uprednostňované aplikácie. V USA je to predovšetkým Facebook, Juhoeurópania tiahnu k textovým správam a Severoeurópania sa bavia kombináciou oboch. Vo Východnej Ázii majú zasa väčšiu chuť na chatovanie a instant messaging.

Neprehliadnite: