Tlačový servis / 12. 01. 2012, 00:00
Vlani nakupovali Slováci na internete najčastejšie oblečenie, knihy a bielu techniku. Za nimi sa umiestnili televízory a video, kozmetika a parfumy, ako aj mobilné telefóny a vrecková počítače.
Vyplýva to z prieskumu nezávislého portálu heureka.sk, ktorý porovnáva internetové obchody, ich tovary a ceny. Online prieskum prebehol v závere roka na vzorke 2.000 respondentov.
Čo ste vlani najčastejšie nakupovali na internete? |
Podiel |
Oblečenie, doplnky a obuv |
7,2 % |
Knihy |
6,7 % |
Biela technika |
5,9 % |
TV a video |
4,8 % |
Kozmetika a parfumy |
4,6 % |
Mobilné telefóny a PDA |
4,3 % |
Zdroj: www.heureka.sk
„Kým knihy sú jedným z najpredávanejších tovarov na internete dlhodobo, vysoký podiel oblečenia a módnych doplnkov predstavuje nový trend v online nakupovaní, čomu zodpovedá aj nárast počtu e-shopov s týmto sortimentom,“ hovorí projektový manažér heureka.sk Kamil Demuth.
Hlavným dôvodom nakupovania na internete sú pre 51 % respondentov nižšie ceny oproti kamenným obchodom. Zhruba 27 % opýtaných zase preferuje úsporu času a pohodlie nakupovania z domova a 10 % oceňuje širší sortiment tovaru v e-shopoch.
Aký je hlavný dôvod nakupovania na internete? |
Podiel |
Nižšie ceny |
51 % |
Úspora času |
27 % |
Širší sortiment |
10 % |
Špeciálne ponuky a zľavy |
5 % |
Lepšia prezentácia sortimentu |
4 % |
Iné |
3 % |
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk