Online predaju dominuje oblečenie, knihy a biela technika

Tlačový servis  /  12. 01. 2012, 00:00

Vlani nakupovali Slováci na internete najčastejšie oblečenie, knihy a bielu techniku. Za nimi sa umiestnili televízory a video, kozmetika a parfumy, ako aj mobilné telefóny a vrecková počítače.

 

Vyplýva to z prieskumu nezávislého portálu heureka.sk, ktorý porovnáva internetové obchody, ich tovary a ceny. Online prieskum prebehol v závere roka na vzorke 2.000 respondentov.

 

 

 

Čo ste vlani najčastejšie nakupovali na internete?

Podiel

Oblečenie, doplnky a obuv

7,2 %

Knihy

6,7 %

Biela technika

5,9 %

TV a video

4,8 %

Kozmetika a parfumy

4,6 %

Mobilné telefóny a PDA

4,3 %

Zdroj: www.heureka.sk

 

„Kým knihy sú jedným z najpredávanejších tovarov na internete dlhodobo, vysoký podiel oblečenia a módnych doplnkov predstavuje nový trend v online nakupovaní, čomu zodpovedá aj nárast počtu e-shopov s týmto sortimentom,“ hovorí projektový manažér heureka.sk Kamil Demuth.

 

Hlavným dôvodom nakupovania na internete sú pre 51 % respondentov nižšie ceny oproti kamenným obchodom. Zhruba 27 % opýtaných zase preferuje úsporu času a pohodlie nakupovania z domova a 10 % oceňuje širší sortiment tovaru v e-shopoch.

 

 

 

Aký je hlavný dôvod nakupovania na internete?

Podiel

Nižšie ceny

51 %

Úspora času

27 %

Širší sortiment

10 %

Špeciálne ponuky a zľavy

5 %

Lepšia prezentácia sortimentu

4 %

Iné

3 %

 

Neprehliadnite: