Riešenia HP v oblasti zobrazovania a tlače pre zdravotníctvo

Tlačový servis  /  21. 11. 2011, 00:00

Budovanie zdravotníckych systémov, založených na riadených informáciách, pomáha zvyšovať výkonnosť a poskytovateľom umožňuje konsolidovať svoju prevádzku, znížiť náklady, optimalizovať klinické procesy a zlepšiť výsledky u pacientov.

 

Ako fungujú elektronické zdravotné záznamy?

 

  1. Pacient prinesie do nemocnice dokumenty, poznámky od lekára, výmenné lístky, preukaz totožnosti a preukaz poistenca.

 

  1. Pacient formuláre vyplní a podpíše.

 

  1. Dokumenty a formuláre sú zoskenované a uložené, čím sa postup pri prijímaní pacienta zautomatizuje.

 

  1. Následne je vytlačený prijímací balíček a náramky.

 

  1. Elektronický zdravotný záznam je aktualizovaný s možným prístupom pre dopĺňanie dát.

 

 

Zachytávanie dokumentov pri prijímaní a elektronické zdravotné záznamy

Riešenie HP pre zachytávanie dokumentov pri prijímaní a elektronické zdravotné záznamy poskytuje nastaviteľnú, jednoducho použiteľnú technológiu na nahrádzanie papierových zložiek digitálnymi verziami. Po ich zavedení budú zamestnanci zdravotníckych zariadení môcť jednoducho zachytiť a konvertovať papierové dokumenty na elektronické zdravotné záznamy a okamžite sprístupniť tieto záznamy v mieste poskytovania starostlivosti.

 

Toto riešenie ponúka tri hlavné funkcie: zachytávanie dokumentov, kódovanie dokumentov čiarovým kódom a autorizáciu.

 

Zachytávanie dokumentov - transformácia papierových dokumentov pri prijímaní pacienta, príkazov lekára a správ z laboratória na digitálne dokumenty stlačením tlačidla.

 

Dokumenty s čiarovým kódom - tlač a skenovanie čiarových kódov na prijímacích formulároch a iných dokumentoch za účelom konsolidácie, indexovania a ďalšieho zasielania informácií o pacientoch a ich zložiek.

 

Autorizácia - podpora dodržiavania nariadení funkciou autorizácie, ktorá umožňuje narábať so zariadením len autorizovaným zamestnancom.

 

 

 

Komunikácia s pacientom

Výrazne znižuje opätovnú hospitalizáciu pacientov, zlepšuje ich informovanosť a celkovú starostlivosť po prepustení zo zariadenia.

 

Nižší pomer znovuprijatých pacientov na hospitalizáciu

Nové riešenia pre sektor zdravotníctva sú vytvorené s cieľom zlepšiť starostlivosť o pacientov a znížiť počet opätovne prijatých pacientov v zdravotníckych zariadeniach. Poskytovateľom to umožňuje personalizovaná a zrozumiteľná komunikácia s pacientom pri prepúšťaní. Ide hlavne o inštrukcie ohľadne medikamentóznej liečby a harmonogramu rehabilitácií, prenos údajov z databáz nemocnice pre vytvorenie prepúšťacích dokumentov s potrebnými pokynmi. Pacienti si môžu zvoliť jazyk a model dodania, vrátane upozornení prostredníctvom bezpečného webového portálu, SMS správy, elektronickej či hlasovej pošty. Takto vytvorené prepúšťacie dokumenty môžu obsahovať okrem harmonogramu liečby aj informácie o jej vedľajších účinkoch, o procese liečenia, plán prehliadok a kontaktné informácie pre obvodných lekárov.

 

Efektívnejšia komunikácia

Keďže riešenie HP Patient Communications čerpá z existujúcich systémov a databáz, poskytuje jednoduché, intuitívne rozhranie pre zamestnancov nemocnice. Môžu tak rýchlo vytvárať ľahko čitateľné a pritom komplexné prepúšťacie dokumenty a súhrny starostlivosti, ktoré automaticky zhromaždia všetky informácie potrebné pre úspešný presun z nemocnice. Okrem sumarizácie starostlivosti, ktorú pacienti dostali, môže pomôcť lekárom, pacientom, rodine či ošetrovateľom pochopiť a sledovať plán starostlivosti po hospitalizácii. Riešenie dokonca umožní overiť si, či pacienti dostali elektronickú komunikáciu, ktorú požadovali.

 

Zlepšenie starostlivosti po hospitalizácii

K celkovým informáciám o ďalšej starostlivosti, ktoré pacient obdrží patria:

 

Zoznam liekov s obrázkami

Inštrukcie o tom, ktoré lieky brať, s akým dávkovaním a kedy. Môžu byť doplnené aj o obrázky, ktoré jednoducho a efektívne pomôžu pacientom identifikovať lieky a náležite dodržiavať ich rozpis užívania.

Čo očakávať

Informácie o tom, čo sa môže v rámci procesu liečenia vyskytnúť. Ak pacienti majú vedomosti o možných komplikáciách, ich trvaní, intenzite bolesti, vedľajších účinkoch lieku, oveľa rýchlejšie rozpoznajú varovné signály.

Koho kontaktovať

Pacienti sú po prepustení často dezorientovaní a nevedia, kto ich liečil. Tým, že dostanú informácie o tom, koho kontaktovať, vyhnú sa zmätkom a bude zabezpečená najlepšia odpoveď na ich otázky. Tento osobný aspekt môže tiež pozitívne zvýšiť spokojnosť pacientov a ostatných ošetrovateľov.

Podrobné inštrukcie ohľadne následných kontrol

Ubezpečením sa, že pacienti rozumejú kedy a ku komu majú prísť na následnú kontrolu, čo majú očakávať od stretnutí im pomôže dodržiavať inštrukcie po prepustení a plán starostlivosti po hospitalizácii.

 

Lepšie výsledky pacientov sú najväčším prínosom

Zdravotnícke organizácie majú jedinečné poslanie. Či sú ziskové alebo neziskové, ich účelom je starostlivosť o chorých. Nie je prekvapením, že respondenti prieskumu, ktorý realizovalo HP v spolupráci s Economist Intelligence Unit v júni 2010 uvádzajú lepšie výsledky pacientov (26 %) ako najväčšiu výhodu riadenia informácií. Zlepšenie služieb zákazníkom a rýchlejšie riešenie problémov (25 % v oboch prípadoch) nasledujú hneď po nich.

Tu zohrávajú významnú úlohu regionálne rozdiely. Respondenti v Severnej Amerike zaraďujú zlepšenie služieb zákazníkom a efektívnejšiu výmenu informácií s ostatnými poskytovateľmi (v oboch prípadoch 28 %) medzi najväčšie výhody. V ostatných regiónoch sa tieto nachádzajú na treťom a piatom mieste. Ide o ďalší dôkaz toho, že v súčasnosti je v USA záujem o modernizáciu v oblasti zdravotníctva.

 

 

 

Prečo HP?

Spoločnosť HP je svetový líder v oblasti riešení pre zobrazovanie a tlač pre veľké organizácie. HP ponúka technickú odbornosť a spoľahlivé produkty a riešenia, ktoré umožňujú zákazníkom využívať nasledovné výhody:

  • Poradenské služby vrátane obstarávania, inštalácie, riadenia a podpory, ktorá môže byť prispôsobená s cieľom zvýšenia efektívnosti organizácie

  • Vzťahy s poprednými poskytovateľmi riešení v rámci odvetvia

  • Silné riešenia na optimalizáciu vášho prostredia, zlepšenie zisku a pomoc planéte

 

 

Trojstupňový prístup HP

HP s  spolupracuje so svojimi partnermi pri ohodnotení, implementácii a riadení zobrazovacieho a tlačového prostredia s cieľom naplniť ich obchodné potreby. Zároveň pomáha znížiť náklady, šetriť zdroje a zjednodušiť procesy náročné z hľadiska objemu dokumentov.

  1. HP môže pomôcť dosiahnuť rovnováhu medzi nákladmi na tlač a potrebami ohľadne komfortu užívateľov a produktivity.

  2. Spolupráca so spoločnosťou HP pomôže udržiavať si optimalizovanú infraštruktúru a zároveň zlepšovať obchodnú efektivitu a bezpečnosť.

  3. Zoštíhlením procesov náročných z hľadiska objemu dokumentov môže HP pomôcť získať efektívnejšie prostredie na zachytávanie, riadenie a zdieľanie informácií.

 

Zdravotníctvo vedie v bezpečnosti informácií

Zdravotnícke organizácie majú oveľa jasnejšiu predstavu o detailoch stratégií bezpečnosti informácií ako o detailoch stratégií toku informácií. Táto jasná predstava vyplýva z prísnych predpisov ohľadne súkromia a bezpečnosti informácií, obzvlášť údajov pacientov. Ukazuje sa, že tento sektor si bezpečnosť informácií nielen cení, ale je aj lídrom v zavádzaní opatrení pre jej dosiahnutie.

 

Súhrn

Zabezpečenie ochrany súkromia a udržiavanie bezpečnosti budú vždy základnými cieľmi pre organizácie v zdravotníckom sektore, no pri nich to nekončí. Tieto organizácie nielenže musia dodržiavať súčasné vyvíjajúce sa zákonné požiadavky, ale musia sa zameriavať aj na výsledky. Zároveň musia podporovať najlepšie možné zdravotné výsledky svojich pacientov, ale aj zefektívňovať vlastnú organizáciu a udržiavať jej finančnú silu. Efektívna stratégia riadenia informácií by mala pomôcť zdravotníckym organizáciám nielen napĺňať tieto ciele, ale zároveň dodržiavať aj legislatívne požiadavky.

 

Záver HP

Mnohé vlády smerujú k elektronizácii zdravotných záznamov ako k „lieku ” na starosti zdravotníckeho sektoru. No riešením nie je len konvertovanie papierových záznamov na elektronické. Ide o posun celého zdravotníckeho ekosystému do digitálneho veku a umožnenie dostupnosti celého zdravotného záznamu pacienta v mieste poskytovania starostlivosti kdekoľvek na svete a zároveň personalizáciu plánov starostlivosti a vzdelávacích materiálov pre každého pacienta.

Neprehliadnite: