PRENOS MOBILNÝCH DÁT SA ZA JEDEN ROK ZDVOJNÁSOBIL

Tlačový servis  /  12. 10. 2011, 00:00

Objem prenesených mobilných dát neustále rastie. Od druhého štvrťroku 2010 do druhého štvrťroku 2011 sa zdvojnásobil a užívatelia moderných zariadení stále viac využívajú svoje smartfóny bez obmedzení na to, aby sa pripojili na Internet. Táto informácia o najnovších meraniach spoločnosti Ericsson (NASDAQ: ERIC) bude uvedená v Správe o stave Internetu (State of the Internet report), ktorú vydáva spoločnosť Akamai.

 

 

  • Objem prenesených dát sa zdvojnásobil v priebehu dvanástich mesiacov, od 2.kvartálu 2010 do 2.kvartálu 2011

  • U aktívnych používateľov najmodernejších (high-end) telefónov je týždenný objem prenesených dát porovnateľný, nezávisle od operačného systému , ktorý používajú

  • U najaktívnejších 5 – 10% používateľov smartfónov zaberá online video najväčšie percento z objemu prenesených dát, čo je viac ako pri posielaní e-mailov a browsovaní na internete

 

Druhý štvrťrok roku 2011 zaznamenal 8% nárast, čo odzrkadľuje bežnú sezónnu fluktuáciu. Presnejšie povedané, vzorce rastu objemu prenesených mobilných dát odkrývajú fakt, že kvalita smartfónu ovplyvňuje rozhodnutie ľudí o tom, ktoré aplikácie využijú a ako dlho surfujú prostredníctvom mobilného internetu.

Spoločnosť Ericsson uviedla, že aktívny užívateľ smartfónu vygeneruje viac ako 1 MB prenesených dát za deň. Faktory ako veľkosť obrazovky, vek a cena smartfónu majú väčší vplyv na priemerný prenos dát ako výber OS (i-phone-iOS, Android, Symbian, atď). Je pozoruhodné, že v Severnej Amerike vygenerujú najmodernejšie smartfóny dvakrát väčší objem prenesených dát ako porovnateľné smartfóny u operátorov hodnotených v rámci Ázie a Európy.

Johan Wibergh, riaditeľ divízie Siete spoločnosti Ericsson, poznamenal: „Náš prieskum trhu potvrdzuje, že užívatelia najmodernejších smartfónov sa stále viac pripájajú na internet cez svoje telefóny. Tento fakt zdôrazňuje význam takých sietí, ktoré sú inteligentné, škálovateľné a poskytujú špičkový výkon tak, aby sa naplnili očakávania užívateľov.“

Navyše, Ericsson zistil, že medzi aktívnymi užívateľmi je kumulatívny objem dát, ktorý sa vygeneruje vďaka sledovaniu videa, výrazne vyšší ako pri iných činnostiach. Horných 5 – 10% používateľov smartfónov je ochotných stráviť až 40 minút denne sledovaním online videa. Avšak priemerný užívateľ strávi sledovaním online videa približne 30 sekúnd denne.

Dôsledkom je fakt, že užívatelia najmodernejších telefónov sú ťahúňmi rastu objemu prenesených dát ako aj potreby poskytovania prioritných služieb. Wibergh pokračuje: „To je dôvod, prečo veríme, že odstupňované cenové modely v kombinácii s riadením dátovej prevádzky sú kľúčové pre operátorov, aj pre používateľov.“

Tieto zistenia vychádzajú z meraní mobilného širokopásmového prenosu, ktoré realizoval Ericsson v priebehu druhej štvrtiny roku 2011 u štyroch rôznych operátorov vo vyspelých trhových ekonomikách Európy, Ázie a Severnej Ameriky. Zastúpenie Ericssonu vo viac ako 180 krajinách a jeho zákaznícka základňa, ktorá predstavuje viac ako 1 000 sietí, umožňuje spoločnosti Ericsson realizovať merania prenesených mobilných hlasových a dátových objemov. Výsledkom je reprezentatívna základňa pre vypočet celkového svetového objemu prenesených mobilných dát v 2G, 3G a 4G sieťach (nezahŕňajúc DVB-H, Wi-Fi a Mobile WiMax).


 

Rozsiahlejšia informácia o trendoch v prenose dát bude vydaná ako súčasť správy Ericssonu o prevádzke v sieťach a trhových podmienkach, ktorá bude publikovaná pred novembrovým zhromaždením Capital Markets Day (Deň kapitálových trhov) spoločnosti Ericsson v Štokholme.

 

Neprehliadnite: