Oracle predstavil verejný cloud, CRM v cloude a sociálnu sieť pre podniky

Tlačový servis  /  10. 10. 2011, 00:00

Oracle Public Cloud umožňuje prístup k podnikovým aplikáciám, databázam a middlewaru na báze predplatného, Oracle Fusion CRM je najlepší systém na riadenie vzťahov so zákazníkmi a Oracle Social Network je sociálnou sieťou pre podnikových používateľov.

 

Oracle Public Cloud

Oracle Public Cloud je balíkom špičkových integrovaných služieb, ktoré zákazníkom a partnerom poskytujú samoobslužný prístup na báze predplatného k riešeniam Oracle Fusion Applications, Oracle Fusion Middleware a Oracle Database. Správa aplikácií, ich hosting a podpora prebieha plne v réžii spoločnosti Oracle.

Balík Oracle Public Cloud zahŕňa nasledujúce služby: Oracle Fusion Customer Relationship Management (CRM) Cloud, Oracle Fusion Human Capital Management (HCM) Cloud, Oracle Social Network, Oracle Java Cloud a Oracle Database Cloud.

Oracle Public Cloud je prevádzkovaný na špeciálne navrhnutom hardvéri spoločnosti Oracle, ktorý zaručuje vysoký výkon, spoľahlivosť, pružnosť a zabezpečenie potrebné pre kritické podnikové aplikácie. V rámci prostredia sú k dispozícii dôležité funkcie, ako je správa a izolácia zdrojov, výmena a integrácia dát, správa whitelistov, bezpečnostné skenovanie a centralizovaný samoobslužný monitoring.

Na rozdiel od konkurenčných verejných cloudov ponúka Oracle Public Cloud zákazníkom kompletné portfólio podnikových aplikácií a technologických riešení. Nehrozí preto riziko fragmentácie dát a obchodných procesov, k čomu dochádza pri použití verejných cloudov zároveň. Zákazníci môžu v cloude prevádzkovať presne tie isté aplikácie ako na vlastných serveroch. Aplikácie napísané v jazyku Java a aplikácie pre Oracle Database je možné v rámci Oracle Public Cloud nasadiť bez zmien, čo umožňuje využiť existujúce investície, know-how a už vybudované IT ekosystémy.

Cena za používanie Oracle Public Cloud má podobu mesačného predplatného, pričom každá zo služieb sa účtuje nezávisle na ostatných.

„Ponúkame niečo trochu iné než konkurencia,“ uvádza CEO spoločnosti Oracle Larry Ellison. „Ide súčasne o platformu ako službu i aplikácie ako službu. Vďaka dôslednému použitiu priemyselných štandardov poskytujeme plnú interoperabilitu medzi cloudom a dátovými centrami na firemných serveroch.“

 

Podnikové aplikácie vo forme cloud computingu

Spoločnosť Oracle predstavila najpokročilejšie riešenie CRM na riadenie vzťahov so zákazníkmi poskytované vo forme cloud computingu: Oracle Fusion Customer Relationship Management.

Novinka je súčasťou iniciatívy Oracle Public Cloud. Riešenie CRM na úrovni, ktoré spĺňa požiadavky i veľkých organizácií, ponúka zákazníkom výhody konceptu SaaS (softvér ako služba) bez obmedzení, s ktorými predtým aplikácie SaaS CRM museli zápasiť.

Služba Oracle Fusion CRM Cloud pomáha špecialistom v oblasti predaja prekonať svoju konkurenciu pomocou lepšieho plánovania, prieskumu, spolupráce a dokončenia transakcie.

Dáta o zákazníkoch a produktoch je teraz možné prepojiť a zdieľať pre všetky procesy v rámci systému CRM. Všetky procesy CRM v podniku je možné konsolidovať do jediného centra, v ktorom sú k dispozícii všetky potrebné informácie o zákazníkoch.

„Oracle Fusion CRM je podľa nášho názoru najlepší súčasný systém CRM, či už posudzujeme aplikácie poskytované formou cloudu alebo inak,“ uvádza Anthony Lye, viceprezident divízie Oracle CRM. „Je navyše súčasťou najkomplexnejšej dnes dostupnej služby, ktorá kombinuje výhody cloud computingu a kvalitu aplikácií na úrovni kritického podnikového softvéru. Umožní nasadiť verejný cloud computing vo firmách, ktoré nekompromisne vyžadujú výkonnosť a zabezpečenie svojich aplikácií a súčasne preferujú rešpektovaného dodávateľa.“

V rámci iniciatívy Oracle Public Cloud boli predstavené taktiež aplikácie Oracle Fusion Human Capital Management (riadenie ľudských zdrojov) a Oracle Fusion Talent Management (riadenie talentovaných zamestnancov). Aj tieto riešenia kombinujú výhody architektúry SaaS s robustnosťou a spoľahlivosťou podnikových aplikácií spoločnosti Oracle.

Oracle Fusion HCM ponúka hlavnú funkčnosť tohto typu aplikácií a navyše okrem iného moduly na riadenie miezd a výhod zamestnancov a údržbu ich kompletných profilov. Zmeny funkcií jednotlivých zamestnancov je možné ľahko prepojiť so systémami na správu identít, a zjednodušiť tak príslušné procesy.

Služby Oracle Cloud Services sú založené na výkonných a osvedčených technológiách spoločnosti Oracle. Podporujú zákazníkovu voľbu nasadiť riešenie podľa jeho vlastných predstáv, pretože ponúkajú prenositeľnosť aplikácie medzi verejným a súkromným cloudom i modelom on-premise (inštalácia priamo na serveroch zákazníka).

Ponuka všetkých vyššie uvedených riešení umožňuje používať najpokročilejšie aplikácie spoločnosti Oracle na základe jednoduchého modelu predplatného. Nie je nutné kupovať hardvér ani platiť za podporu softvéru. Tieto aplikácie dokážu držať krok s rastom firmy. Zákazníci môžu začať používať jediný modul a postupne prechádzať na kompletný balík.

 

Oracle Social Network

Novo uvedená platforma Oracle Social Network je sociálnou sieťou určenou pre podnikových používateľov. Umožňuje im spolupracovať ako v rámci firmy, tak i naprieč firmami (napríklad s dodávateľmi, partnermi a zákazníkmi), zdieľať informácie, ale aj ľudí, s ktorými je výhodné spolupracovať, vôbec nájsť.

Platforma Oracle Social Network je schopná využívať dáta z osobných profilov používateľov na iných sociálnych sieťach i zo systémov na správu ľudských zdrojov. Riešenie sociálnej siete je tesne integrované aj s balíkom Oracle Fusion Applications.

V rámci systému je k dispozícii rad nástrojov na spoluprácu, napríklad osobné profily, skupiny, záznamy aktivít, aktualizácie štatútov, diskusné fóra, zdieľanie dokumentov, webové konferencie alebo instant messaging. K systému je možné pristupovať pomocou webového prehľadávača, natívne aplikácie (klienti) sú k dispozícii i pre širokú škálu mobilných zariadení (iOS, Android,…). Používatelia si môžu svoje prostredie účinne personalizovať a konfigurovať, napríklad nastaviť upozornenia a filtre, ktoré im umožnia sústrediť sa na naozaj kľúčové informácie.

Každý používateľ i firma majú v rámci prostredia k dispozícii vlastnú virtualizovanú inštanciu, čo zaisťuje potrebné súkromie a zabezpečenie informácií. Všetky procesy je možné zaznamenávať, uchovávať a použiť pre audit zabezpečenia.

Platforma Oracle Social Network by mala zvýšiť produktivitu napríklad predajných a marketingových tímov, pracovníkov z oblasti ľudských zdrojov alebo projektových manažérov.

Neprehliadnite: