Prieskum elektro trhu: Česi kupujú najviac lacné televízory

Tlačový servis  /  17. 09. 2011, 00:00

Spotrebitelia v Česku najviac kupujú lacné televízory do 10 000 Kč, avšak technologicky vybavené. To vyplynulo zo štatistiky agentúry GfK. Tento trend potvrdzujú aj znížené finančné rozpočty domácností vplyvom ich obáv o budúci vývoj. Navyše štatistika GfK ukázala, že LG mala v máji 2011 trhový podiel v LCD televízoroch 27,3% na počte predaných kusov.

 

Česká republika je krajinou zasľúbená plochým televízorom. Česi stále viac likvidujú staré CRT televízory a namiesto toho si zaobstarávajú ploché televízory - LCD, LED aj plazmové. Medziročne sa u nás za obdobie január - máj 2011 predalo o 18% viac plochých televízorov ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.

"V poslednom roku posilňovali televízory LG svoju pozíciu. Podiel v LCD televízoroch 27,3% je pre nás výborný výsledok, štatistické čísla ukazujú zaujímavé trendy na slovenskom trhu. Do budúcnosti chceme posilňovať segment 3D televíziou a rovnako tak tlačiť chytré televízie LG Smart TV," uviedol Martin Malý, tlačový hovorca spoločnosti LG Electronics CZ.


Na českom trhu sa najlepšie predávajú lacné televízory. V segmente LCD televízorov bolo v máji 64,7% televízorov lacnejších, ako 10 000 Kč. Zároveň si ale Česi potrpia na špičkové modely. Najväčší medziročný nárast predajov bol zaznamenaný u televízorov s uhlopriečkou 50" a vyššie. Medziročný rast v kusoch tu predstavoval 67%. Naopak prepad bol zaznamenaný u malých televízorov s uhlopriečkou 15-16". Pokles predstavoval 9% - o tieto malé televízory strácajú zákazníci záujem.

Je vidieť, že Česi začínajú vyhľadávať aj 3D televízory. Menšie zastúpenie je u LCD televízorov, v máji 2011 bolo 2,9% všetkých predaných televízorov vybavených technológiou 3D. Ale  u plazmových televízorov je tento podiel už 16,8%. U LCD televízorov s uhlopriečkou 50" a vyššie bolo už 41,2% televízorov vybavených 3D.


"Naša spoločnosť očakáva, že sa podiel 3D televízorov na celkovom počte predaných televízorov bude aj naďalej zvyšovať. Hlavným dôvodom je aj fakt, že LG uviedlo na jar nový rad 3D televízorov s pasívnou technológiou LG CINEMA 3D a predajné ceny týchto 3D TV modelov zodpovedajú cenám konkurenčných štandardných televízorov, " dodal Martin Malý.


Raketovo rastie aj záujem o "smart televízory", ktoré sú schopné prehrávať obsah z internetu, ako sú napríklad videá z YouTube. V máji 2011 bolo "on-line funkciami" vybavené 12,2% LCD a 20,7% plazmových televízorov. O rok skôr to pritom bolo len 6, respektíve 11,5%.

Neprehliadnite: