Tlačový servis / 23. 08. 2011, 00:00
Mnohé spoločnosti uvádzajú zvýšený počet odhalených prípadov podvodného konania v rokoch 2009-2010, uvádza prieskum KPMG medzi manažérmi v krajinách strednej a východnej Európy. Väčšina respondentov naznačila, že pod toto zvýšenie sa podpísalo väčšie zameranie na riadenie rizík podvodov, a nie zvýšenie celkovej miery podvodného konania.
Stredná a východná Európa venuje zvýšenú pozornosť podvodnému konaniu
V rokoch 2009-2010 sa počet odhalených prípadov podvodného konania v mnohých spoločnostiach zvýšil, aj keď celková miera podvodného konania sa nezmenila
Zvýšené odhaľovanie podvodného konania sa obvykle pripisuje väčšiemu zameraniu na riadenie rizík podvodov po skončení finančnej krízy
Kríza motivovala 48% organizácií, aby investovali do posilnenia interných kontrolných mechanizmov s cieľom zlepšiť riadenie rizík podvodov; 43% firiem plánuje urobiť ďalšie zlepšenia v priebehu nasledujúcich dvoch rokov
Jimmy Helm, vedúci forenzného oddelenia KPMG pre strednú a východnú Európu, uviedol:
“Zdá sa, že výsledky prieskumu podporujú všeobecné zistenie, že podvodné konanie častejšie vychádza na povrch v čase recesie ako v čase rastu. Organizácie po skončení krízy zrejme venovali zvýšenú pozornosť riadeniu rizík podvodov, čo je v súlade s potrebou lepšie kontrolovať náklady v čase nedostatku zdrojov.”
Zatiaľ čo väčšina druhov podvodného konania, pri ktorých bol zaznamenaný nárast, sa týkalo podvodného konania, s ktorým sa bežne stretávame v obchodnom prostredí, je pozoruhodné, že 45% respondentov uvádza nárast "krádeží alebo únikov citlivých informácií" v hodnotenom období.
Ľubica Martauzová, manažérka forenzného oddelnia, KPMG na Slovensku uviedla:
“Za posledné roky sme zaznamenali zvýšený počet spoločností, ktoré nás oslovili s ponukou na asistenciu pri vyšetrovaní krádeží a únikov informácií. Je zrejmé, že treba nájsť rovnováhu medzi ochranou informačných aktív proti zneužitiu a možnosťou ich využívania v prospech podniku, ale mnohé spoločnosti tejto otázke jednoducho nevenujú dostatočnú pozornosť. Informácie o spoločnosti sú pre konkurenciu určite cennejšie v ťažkých hospodárskych časoch, pričom reštrukturalizácia v mnohých organizáciách poskytla nespokojným zamestnancom príležitosť a motiváciu pomáhať konkurencii získať tieto informácie.”
Takmer polovica respondentov (48%) uviedla, že kríza motivovala ich organizácie k tomu, aby investovali do posilnenia vnútorných kontrolných mechanizmov s cieľom zlepšiť riadenie rizík podvodov, pričom 43% predpokladá, že ich organizácia bude v nasledujúcich dvoch rokoch realizovať ďalšie zlepšenia.
Martauzová ďalej uviedla:
“Je zaujímavé, že väčšina zlepšení, ktoré boli urobené hneď po kríze, bola zameraná skôr na prevenciu podvodného konania, ako na odhaľovanie a riešenie podvodného konania, ku ktorému už došlo. Zatiaľ čo prevencia, odhaľovanie a riešenie podvodov sú nevyhnutné pre efektívnu stratégiu riadenia rizík, správne zvolené a implementované preventívne opatrenia majú určite najväčší potenciál na zlepšenie celkovej prosperity organizácie.”
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk