Gemius vyhral tender na meranie návštevnosti internetu na Slovensku

Tlačový servis  /  08. 08. 2011, 00:00

Gemius, líder v oblasti prieskumu internetu v Európe, severnej Afrike a na Blízkom východe, bol zvolený dodávateľom oficiálneho auditu návštevnosti webových stránok na Slovensku. Slovenské združenie pre internet, IAB Slovakia, prehlásilo, že víťazi tendra, Gemius Slovakia v spolupráci s MEDIARESEARCH Slovakia, budú vykonávať meranie od 1. januára 2012 ďalšie tri roky.

 

Výberové konanie na oficiálne meranie internetu pre slovenský trh bolo vyhlásené IAB Slovakia v januári 2011 a zúčastnili sa ho traja uchádzači: comScore, TNS Slovakia a Gemius v spolupráci s MEDIARESEARCH. Slovenské združenie pre internet hodnotilo vo výberovom konaní splnenie všetkých požiadaviek uvedených v zadaní tendra, skúsenosti kandidátov a tiež navrhované výskumné riešenia a služby. Spoločnosti Gemius a MEDIARESEARCH Slovakia tak porazili vo finále tendra firmu TNS Slovakia a budú pokračovať vo svojej predchádzajúcej spolupráci s IAB Slovakia.

 

Nová etapa projektu merania návštevnosti internetu na Slovensku bude pozostávať z niekoľkých modulov: meranie návštevnosti webových stránok, štúdia o návštevnosti internetu z mobilných zariadení a tiež výskum konzumácie online videa. Vďaka použitiu analytického nástroja novej generácie gemiusTraffic 2.0 ponúkne ďalšia fáza projektu AIMMonitor rozsiahle inovácie. Najdôležitejšou z nich bude zavedenie novej metodológie výpočtu dát, ktorá umožní rýchlejšie dodanie mesačných výsledkov návštevnosti internetu spolu so sociodemografickou štruktúrou internetovej populácie.

 

Ďalšou novinkou je dostupnosť údajov o počte reálnych užívateľov v online aplikácii (http://online.aimmonitor.sk) už druhý deň po ukončení sledovaného obdobia (deň/mesiac/týždeň) a tiež zníženie vekovej kategórie užívateľov internetu z 14+ na 12+, čo umožní presnejšie porovnanie dát návštevnosti internetu a televízie. V novej etape výskumu bude tiež zavedený počet zobrazení stránok generovaných mobilnými zariadeniami, Gemius plánuje tiež zavedenie reportov s počtom reálnych užívateľov navštevujúcich internet prostredníctvom mobilných zariadení a následne vytvorenie panelu užívateľov internetu používajúcich mobilné zariadenia.

 

„Som presvedčený, že sme urobili ďalší dôležitý krok pre rozvoj slovenského internetového odvetvia. Trh bude mať k dispozícii spoľahlivé a kvalitné dáta od spoločnosti Gemius, ktorá preukázala svoju profesionalitu už v súčasnej etape výskumu návštevnosti internetu a jej pozícia je ešte silnejšia vďaka zavedeniu inovácií v projekte AIMMonitor”, komentuje rozhodnutie IAB Slovakia predseda výkonnej rady združenia, Milan Csaplár.

 

„Víťazstvo vo výberovom konaní na meranie internetu na Slovensku je pre nás veľkým úspechom, pretože príprava a vývoj ponúkaných riešení boli pomerne náročné. Slovensko je prvým trhom, kde bude zavedená nová "EC prim" metodológia s kratším časom výpočtu dát. Venujeme sa tiež výskumu v oblasti mobilného internetu, zahŕňajúceho napríklad počet zobrazení stránok pochádzajúcich z mobilných zariadení, čo nám umožní porovnať dosah mobilného a klasického internetu. Dúfame, že inovácie dostupné v novej etape AIMMonitoru poskytnú všetkým médiám združeným v IAB Slovakia, analytikom a novinárom spoľahlivé údaje o užívateľoch internetu na Slovensku,” hovorí Tomáš Gregor, riaditeľ spoločnosti Gemius Slovakia.

Neprehliadnite: