Verbatim zostáva na čele trhu optických nosičov už ôsmy rok v poradí

Tlačový servis  /  08. 08. 2011, 00:00

Rok 2010 a prvý štvrťrok roku 2011 priniesli Verbatimu pozitívne výsledky ako na trhu optických nosičov, tak i v oblasti USB flash diskov. Značka Verbatim zostáva neohrozeným lídrom optického sektora a sústredí sa na udržanie tretej priečky medzi výrobcami USB flash diskov.

 

  • Číslo 1 medzi svetovými výrobcami optických nosičov ôsmykrát v poradí*

  • Číslo 3 na svetovom trhu všetkých úložných nosičov

  • Číslo 3 na európskom trhu USB flash diskov v prvom štvrťroku 2011*

 

Technologický a trhový líder na trhu optických nosičov

Už ôsmy rok v poradí Verbatim potvrdzuje svoje technologické a trhové prvenstvo v oblasti optických úložných nosičov. V roku 2010 spoločnosť zvýšila svoj trhový podiel najmä vďaka kvalitným diskom DVD-R, CD-R a Blu-ray, ako vyplýva z prieskumu Santa Clara Consulting Group.

 

Vzhľadom na vysoký počet inštalovaných optických mechaník zotrvávajú predaje na veľmi vysokej úrovni, i navzdory zmršťujúcemu sa trhu. Celkový predaj DVD-R spadol z 1,3 miliardy kusov v roku 2009 na 1,07 miliardy kusov v roku 2010. Navzdory tomu dokázal Verbatim zvýšiť svoj trhový podiel o 1,6 % na 44,6 %. Inými slovami, viac než štyri nosiče z desiatich, ktoré sa predajú v Európe, sú od Verbatimu. V prvom štvrťroku 2011 trhový podiel Verbatimu rapídne vzrástol o 6 % na úroveň 50,4 %, ktorú by spoločnosť chcela udržať po celý rok 2011.

 

Podobne dobré výsledky boli dosiahnuté aj na trhu CD-R, kde Verbatim predáva trikrát viac nosičov než v poradí druhý najväčší výrobca. Spolu sa na európskom trhu v roku 2010 predalo 922 miliónov kusov CD-R, pričom viac než tretina z nich niesla značku Verbatim. V prvom štvrťroku 2011 sa podiel Verbatimu na tomto trhu zvýšil o 4 %.

 

USB flash disky sú motorom rastu

 

Úspešný vývoj v sektore USB flash diskov prispel k rastu Verbatimu v uplynulom roku. Podľa údajov Santa Clara Consulting Group (SCCG) sa vlani predalo v Európe dokopy 65,4 miliónov USB flash diskov, čo predstavuje medziročný rast o 13,3 %. V tom istom roku Verbatim zvýšil svoj podiel na tomto trhu z pôvodných 5,4 % na 9,3 % a dosiahol tak na piatu priečku v rebríčku najväčších výrobcov. Ešte lepší výsledok bol zaznamenaný v prvom štvrťroku 2011, keď spoločnosť dosiahla 5 % rastu a s celkovým podielom 14 % sa stala trojkou na trhu. So širokým radom hardvérovo šifrovaných USB diskov, ktoré spĺňajú prísne bezpečnostné normy vo firmách, a jasným fókusom na technológiu SSD, chce Verbatim naďalej posilňovať svoju pozíciu na trhu flash produktov v roku 2011 i neskôr.

 

Upevňovanie pozície na trhu

 

„Udržanie vedúcej pozície na trhu optických nosičov a tretej priečky medzi výrobcami USB flash diskov je naším cieľom pre rok 2011,“ hovorí Rüdiger Theobald, marketingový riaditeľ regiónu EUMEA v spoločnosti Verbatim.

 

„Nielen optické a flash disky, ale aj široké portfólio kvalitných, spoľahlivých a inovatívnych pevných diskov posilňuje trhovú pozíciu Verbatimu. Od roku 2010 Verbatim pôsobí taktiež na trhu LED/OLED osvetlenia, kde využíva technológiu svojej materskej firmy Mitsubishi Chemical Corporation. Za ten čas spoločnosť vytvorila európsku sieť predajcov, ktorá ponúka široké spektrum kvalitných LED produktov značky Verbatim. Vďaka vysokej úrovni lokálnej skladovej dostupnosti, odbornej i individuálnej retailovej podpore a využitiu moderných systémov predaja poskytujeme vynikajúcu službu našim partnerom. Chceme ďalej expandovať portfólio produktov v oblasti vymeniteľných úložných nosičov a osvetlenia,“ vysvetľuje Rüdiger Theobald, marketingový riaditeľ regiónu EUMEA v spoločnosti Verbatim. „Veľký počet ocenení, ktoré Verbatim získal v objektívnych testoch v rokoch 2010 a 2011 podčiarkuje naše motto „Technológia, ktorej môžete veriť“. I v roku 2011 je pre nás kľúčom k úspechu predovšetkým kvalita a posilňovanie našej pozície ako všestranného hráča na trhu úložných nosičov.“

 

* na základe prieskumu Santa Clara Consulting Group (SCCG)

Neprehliadnite: