Rozhovor s Clivom Albertsom

Tlačový servis  /  04. 07. 2011, 00:00

Rozhovor s Clivom Albertsom, regionálnym obchodným manažérom Verbatimu pre východnú Európu & DACH

 

 

  1. Pán Alberts, 1. januára tohto roku ste boli menovaný novým regionálnym obchodným manažérom Verbatimu pre východnú Európu & DACH. Aké boli vaše prvé mesiace vo funkcii?

Verbatim od roku 1969 až dodnes zohráva vedúcu rolu v rozvoji technológií na ukladanie dát. Okrem toho tento rok vstúpila firma na trh osvetlenia s pestrou ponukou svojich LED produktov. Pre mňa osobne je veľkou cťou, že môžem byť zodpovedný za tak široký rozsah pôsobnosti v regióne východnej Európy a DACH.

 

  1. Ako ste vnímali firmu Verbatim ešte predtým, ako ste do nej vstúpili a zmenil sa odvtedy váš pohľad na ňu?

 

Odjakživa som Verbatim vnímal ako silnú značku a v tomto názore som sa teraz iba utvrdil – dalo by sa povedať, že som sa o tom presvedčil. Zákazníci chcú primárne spoľahlivosť a kvalitu. S naším sloganom „technológia, ktorej môžete veriť“ sa zaväzujeme – rovnako ako sme to robili počas uplynulých štyroch dekád – kombinovať starostlivý vývoj s tými najkvalitnejšími komponentmi a precíznymi výrobnými procesmi. Prémiové produkty za férové ceny vnímajú zákazníci ako veľmi dobrú kúpu.

 

  1. Čo by ste chceli vo firme dosiahnuť v roku 2011?

 

Chcel by som ďalej posilňovať Verbatim ako zavedenú značku dátových úložísk ako na spotrebiteľskom, tak aj na B2B trhu. To je úloha, ktorú chcem začať plniť už v tomto roku. Súčasťou projektu bude aj zakotvenie našich LED systémov vo veľkoobchodnom aj maloobchodnom predaji.

 

  1. V čom tkvie sila značky Verbatim?

 

Ako člen skupiny Mitsubishi Chemical Corporation Group ťaží Verbatim z vynikajúceho výskumného a vývojového oddelenia, ktoré prináša inovácie, ktoré významne prispievajú k rozvoju celého odvetvia úložných nosičov. Najprísnejšia kontrola kvality vo výrobnom procese garantuje vysoký kvalitatívny štandard produktov Verbatim. Ponúkame najpestrejší sortiment kvalitných úložných riešení od jedného zdroja a sústredíme sa hlavne na rastové segmenty.

 

Naše rozsiahle portfólio úložných nosičov zahŕňa viac ako 600 rôznych produktov. Náš centrálny európsky sklad v Duisburgu umožňuje pojať až 30-tisíc paliet s našimi produktmi. Permanentne udržiavame rezervu viac ako 100 miliónov CD a 150 miliónov DVD, takže dokážeme veľmi rýchlo reagovať na požiadavky z celej Európy. Do portfólia optických nosičov patrí viac ako 200 rôznych typov a je najväčšie na trhu, zatiaľ čo sortiment externých diskov môže ponúknuť viac ako 80 produktov.

 

Rovnaké je to aj v sektore osvetlenia. Ponúkame LED žiarovky všetkých možných tvarov vrátane klasickej banky, sviečky alebo reflektorových typov. Tieto produkty sú vhodné ako priama náhrada za konvenčné vláknové, halogénové a energeticky úsporné žiarovky. S LED žiarovkami je možné oproti bežným typom ušetriť až 80 % elektrickej energie a navyše majú podstatne dlhšiu životnosť – až 35-tisíc hodín.

 

  1. Čo odlišuje firmu Verbatim od jej konkurentov?

 

Sme silný partner so širokým portfóliom, na ktorého sa môžu díleri spoľahnúť. Po značke Verbatim je stále väčší dopyt s tým, ako rastú naše trhové podiely. Maloobchodníci a veľkoobchodníci majú právo vyberať si značky, ktorých produkty budú nakoniec ponúkať svojim zákazníkom. Stále častejšie sa rozhodujú v prospech jednej silnej značky. Silná značka vytvára vysoké predaje a zisky. Trh úložných nosičov ponúka veľa príležitostí rastu a Verbatim dáva dílerom šancu rásť spolu s trhom.

 

Trh osvetlenia prináša veľmi dobré príležitosti pre veľkoobchodníkov a maloobchodníkov zarábať spolu s Verbatimom. Od roku 2010 ponúkame inovatívne a energeticky úsporné LED systémy s indexom podania farieb, ktorý je úplne porovnateľný s tým, čo ponúkajú klasické žiarovky. Podľa nášho prieskumu trhu je toto presne to, čo zákazníci vyžadujú. Naše žiarovky sú stmievateľné a dokážu aj meniť farbu svetla na vytvorenie požadovanej atmosféry.

 

Máme vysokokvalifikované servisné oddelenie, ktoré poskytuje podporu zákazníkom v celej Európe v ich rodnom jazyku. Obalový dizajn je pre nás prioritou, aby bolo pre zákazníka čo najjednoduchšie vybrať si ten správny produkt. Na opis každej technickej normy či parametra sa používa ľahko zrozumiteľná terminológia, ktorá je navyše doplnená príslušným grafickým symbolom. Vďaka tomu si aj tí zákazníci, ktorým nie je známy každý štandard (ako R a RW), vyberú svoj produkt rovnako ľahko, ako keď si vyberajú videokazetu. Na zadnej strane obalu sú navyše veľkým písmom uvedené kontaktné údaje na zákaznícku podporu.

 

  1. Ako sa vyrovnáte so zmenou správania sa spotrebiteľov, rýchlym tempom inovácií a zmien v IT priemysle bez toho, aby ste ohrozili naplnenie sľubu v slogane firmy Verbatim „technológia, ktorej môžete veriť“? Čo si myslíte, kde bude stáť Verbatim počas niekoľkých nasledujúcich rokov?

 

Uplatňujeme prístup založený na hodnote značky. Začíname o značke premýšľať ako o „charaktere“, ktorý vyžaruje emócie a vášne. Vo Verbatime máme veľmi veľa inovácií, taktiež máme aj prehľad o správaní sa spotrebiteľov, ktorý nám pomáha dostať tie naozajstné inovácie na trh. Udržanie harmónie medzi našou kľúčovou technologickou divíziou a marketingovou divíziou je pre nás stále výzvou.

 

Väčšina správ v IT priemysle je zložitá, a preto, aby pritiahla pozornosť zákazníka, si vyžaduje vysvetlenie a zrozumiteľnosť. V ideálnom prípade je komunikácia v oblasti IT kreatívna a zároveň informatívna. Po týchto slovách si myslím, že tvorivosť je prostriedkom na dosiahnutie cieľa, nie cieľom sama osebe. Spotrebitelia sú vždy na prvom mieste. Reklama a komunikácia značky by mali byť pripojené na príslušné výrobky a výhody pre cieľové segmenty zákazníkov. Značka musí plniť potreby spotrebiteľov a v prípade Verbatimu sú to prvotriedne produkty vychádzajúce z precíznych výrobných procesov a kontroly kvality. Verbatim sľubuje, že je „technológiou, ktorej môžete veriť“, značkou, ktorá pomáha ľuďom a firmám v stále mobilnejšom svete ukladať si informácie bezpečným spôsobom za férovú cenu.

Neprehliadnite: