Technológie HP pomohli štúdiu DreamWorks priviesť Kung Fu Pandu 2 na veľké plátno

Tlačový servis  /  02. 06. 2011, 00:00

Spoločnosť HP a DreamWorks Animation sa opäť spojili, aby vytvorili ďalší animovaný akčný 3D film Kung Fu Panda 2. Ten príde do našich kín 2. júna.

 

Na vývoji revolučných technológií, ktoré pomáhajú vytvárať úžasné filmy, akými sú napríklad snímky Ako si vycvičiť draka, Megamyseľ alebo séria príbehov o Shrekovi, spolupracujú spoločnosť HP a DreamWorks Animation už viac ako 10 rokov.

Filmári zo štúdia DreamWorks Animation využili výkonné pracovné stanice HP Z800. Pomocou nich mohli vytvoriť všetko, čo potrebovali – od vírenia vody, sviežu zeleň, až po veľké scény bitiek s tisíckami bojovníkov.

Výkonné pracovné stanice HP boli navrhnuté tak, aby spĺňali vysoké nároky štúdia DreamWorks Animation. Systémy HP Z800 sú výrazne rýchlejšie ako ich predchodcovia a výpočtový výkon v niektorých aplikáciách vzrástol až o 50 %. Pracovné stanice sú vybavené vysokorýchlostnými procesormi Intel, pamäťou a voliteľnými diskami. Tie umožňujú tvorcom pracovať na niekoľkých záberoch súčasne a oveľa interaktívnejšie ako predtým.

„Cieľom tvorcov filmu Kung Fu Panda 2 bolo využiť najmodernejšie technológie, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii. Hlavní hrdinovia aj samotné prostredie, v ktorom sa film odohráva, patria medzi najúžasnejšie počítačové filmové triky,“ uviedol Ed Leonard, technologický riaditeľ štúdia DreamWorks Animation. „Technológia HP nám stále pomáha prekračovať hranice, vyvíjať nové štandardy vo filme a vytvárať snímky, ktoré si vychutnajú diváci na celom svete.“

Pôvodná snímka „Kung Fu Panda“ z roku 2008 obsahovala viac ako 50 terabytov dát, ktoré boli následne renderované, t.j. bol vytvorený reálny obraz z počítačového modelu. To si vyžadovalo takmer 25 miliónov hodín strojového času. Nové pokračovanie v 3D zdvojnásobilo systémové nároky a filmári potrebovali diskové pole s kapacitou 100 terabytov, pričom renderovanie zabralo viac ako 55 miliónov hodín strojového času.

„Spoločnosť HP sa zaviazala prinášať inovácie, ktoré pomôžu náročným zákazníkom – ku ktorým štúdio DreamWorks Animation bezpochyby patrí – využiť ich tvorivú schopnosť,“ povedal Jeff Wood, riaditeľ Worldwide Marketing, Workstations Global Business Unit, HP. „Úzka spolupráca s lídrami filmového priemyslu a animácie nás motivuje k vývoju stále výkonnejších technológií, vďaka ktorým môžu nové filmy opäť o niečo prekročiť svoje hranice.“

Zaujímavosti o filme „Kung Fu Panda 2“

  • Nové technológie boli potrebné najmä pre vytvorenie detailných záberov všetkých postáv. Ide o animáciu pohybu kože, peria, látok a brnenia, ktoré vypĺňajú svet Kung Fu Pandy. Tvorcovia sa tak neobmedzili iba na hlavnú postavu snímky.

  • Pri páde delovej gule do vody počas hlavnej scény v bitke, diváci uvidia veľké šplechnutie spôsobené silným nárazom. Pre jeho záber zblízka bolo potrebné špecializovaným softvérom vytvoriť celkom 10 miliónov častíc predstavujúcich vodnú triešť.

  • V jednom zábere je vlk zasiahnutý 1 220 broskyňami, ktoré by v skutočnosti leteli rýchlosťou 170 kilometrov za hodinu a vážili by viac ako 200 kilogramov. Sila nárazu zodpovedá zrážke s automobilom v rýchlosti 70 kilometrov za hodinu.

  • Na scénu, v ktorej sa zrúti veža, bolo potrebné vytvoriť viac ako 50 000 triesok a malých kúskov trosiek.

  • „Kung Fu Panda 2“ je prvou snímkou štúdia DreamWorks, v ktorej bola použitá dynamická fyzika pre vytvorenie dátových scén. Napríklad vlci v kung fu súboji s Po a Peti reagovali a bojovali vďaka nástroju, ktorý simuluje fyzikálne vlastnosti v kung fu.

  • V záverečnej bitke, ktorá sa odohráva v prístave a kanáloch mesta Gongmen, bolo potrebné vytvoriť asi 230 miliónov litrov vody. Z hľadiska výpočtového výkonu ide o najnáročnejšiu scénu z celého filmu. Celkom 14 000 snímok sa renderovalo viac ako 7 miliónov strojových hodín.

Neprehliadnite: