Slovenské telekomunikácie vracajú úder

Peter Polakovič  /  31. 07. 2003, 00:00

Včera ste mohli vzhliadnuť v televízii reklamu Slovenských telekomunikácií, v ktorej sa hovorí... "Nenechajte sa dobehnúť. Ak vám istý mobilný operátor hovorí o výhodnosti, nemusí to byť pravda. Nie je všetko jasné, čo je oranžové." ST tak reagujú na upravenú reklamnú kampaň spoločnosti Orange podporujúcu zavedenie produktu Paušál 30 mini.

Slovenské telekomunikácie včera v súvislosti so spustením spomínanej reklamnej kampane vydali aj tlačovú správu, ktorú tu uvádzame v plnom znení. Uvidíme, ako bude reagovať Orange, v každom prípade ide o veľmi zaujímavý "konkurenčný boj". Pracovníci marketingu mobilného operátora Orange ale iste ani nedúfali, že ich reklama na Paušál 30 mini bude mať taký efekt ... (ďaľšie informácie nájdete v článku Slovenské Telekomunikácie napadli Orange za zneužitie dominantného postavenia!)

Ak si chcete pozrieť, ako vyzerala odozva ST na reklamu Orange v denníku SME z 30.6.2003 - stiahnite si tento súbor.

Slovenské telekomunikácie, a. s., reagujú na neadekvátnu reklamnú kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s.

Slovenské telekomunikácie, a.s., považujú za potrebné reagovať na neadekvátny postup mobilného operátora pôsobiaceho na slovenskom trhu, ktorý nasledoval po vydaní predbežného opatrenia Krajského súdu v Bratislave o zákaze reklamy na produkt Paušál 30 mini. Slovenské telekomunikácie, a.s., sa snažili postupovať eticky a korektne a nekomentovali predbežné opatrenie súdu, ktoré je v konaniach vzťahujúcich sa k nekalosúťažnému konaniu štandardným riešením pre zabezpečenie budúceho výkonu súdneho rozhodnutia, ak hrozí nebezpečenstvo ujmy tomu, v prospech ktorého sa predbežné opatrenie nariadi. Neprimerané kroky mobilného operátora však nútia Slovenské telekomunikácie, a.s., k reakcii. Spoločnosť bude v najbližších dňoch reagovať formou reklamnej kampane, pretože považuje za potrebné informovať verejnosť o faktoch súvisiacich s týmto sporom.

V posledných dňoch sa v slovenských médiách objavilo viacero komentatívnych článkov, ktoré obsahovali nepresné, resp. neúplné informácie ohľadne sporu medzi spoločnosťami Slovenské telekomunikácie, a.s., a Orange Slovensko, a.s. Podľa viacerých médií mobilný operátor prišiel v máji tohto roku na trh s produktom, ktorý je priamou konkurenciou programu ST Mini od Slovenských telekomunikácií, a.s. Samotná reklamná kampaň mobilného operátora však podsúva verejnosti úplne iné posolstvo: „Volanie cez program Orange 30 Mini je výhodnejšie ako telefonovanie z pevnej linky“, resp. „Nový Paušál 30 mini nahradí vašu pevnú linku“. Navyše, v televíznej reklame sa objavuje telefón pevnej linky ako nepotrebná vec, ktorej by sa mal zákazník zbaviť. Klamlivosť a neetickosť tejto reklamy ilustrujú nasledujúce tabuľky, v ktorých sú porovnané ceny volaní vo vlastnej sieti:

Prehľad cien programu Paušál 30 mini v sieti Orange Slovensko, a.s.,
(Zdroj: www.orange.sk)

stiahnite si TU vo formáte MS Word

Z porovnania vyplýva, že vo všeobecnosti je telefonovanie prostredníctvom pevnej linky stále minimálne o 50% lacnejšie a dostupnejšie ako telefonovanie z mobilného telefónu prostredníctvom programu Paušál 30 mini. Reklama mobilného operátora vzbudzuje dojem, že telefonovanie z mobilného telefónu s programom Paušál 30 mini je výhodnejšie za každých okolností. Slovenské telekomunikácie, a.s., však bytovým zákazníkom (okrem moderného komunikačného riešenia, ktoré predstavujú ISDN programy) ponúkajú na výber tri rôzne volacie programy (ST Mini, ST Standard, ST Maxi), pričom cene volaní v rámci programov ST Standard a ST Maxi nemôže mobilný operátor svojim programom Paušal 30 mini konkurovať.

Slovenské telekomunikácie, a. s. sú preto presvedčené, že reklama tohto mobilného operátora bola spôsobilá privodiť ujmu samotnej spoločnosti, jej zákazníkom, ako aj zákazníkom mobilných operátorov. Tí mohli byť uvedení do omylu najmä tým, že reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. zvýrazňovala skutočnosť, že telefonovanie prostredníctvom programu Paušál 30 mini je výhodnejšie ako telefonovanie prostredníctvom pevnej linky.

Porovnávacia reklama je podľa súčasne platnej legislatívy na Slovensku povolená. Podľa názoru Slovenských telekomunikácií, a.s., však v tomto prípade nejde o zákonom povolené porovnávanie dvoch porovnateľných produktov, ale o porovnávanie jedného produktu mobilného operátora s viacerými produktami spoločnosti prevádzkujúcej pevné linky.

---

za poskytnutie vizuálu kampane ST, uverejnenom v denníku SME 30.6.2003, ďakujem p.Radoslavovi Bielkovi, hovorcovi ST

Neprehliadnite: