Kamenné predajne vstupujú na internet

Tlačový servis  /  10. 05. 2011, 00:00

Kamenné predajne, v snahe rozšíriť rady svojich zákazníkov, si zakladajú svoje vlastné internetové obchody. Ide najmä o veľké obchodné siete, napríklad s elektronikou či športovými potrebami.

 „Takýmto spôsobom môžu nielen osloviť nových zákazníkov, ale aj znížiť ceny produktov a zároveň zvýšiť svoje tržby, pričom v prvom roku fungovania môže ísť o rast obratu o približne 5 až 10 %, neskôr aj o viac,“ uviedol Tomáš Hodboď z nákupného poradcu www.heureka.sk, ktorý porovnáva tovary a ceny vo viac ako 2.000 slovenských e-shopoch.

 

Už niekoľko rokov prevádzkuje vlastný e-shop aj spoločnosť EXIsport – jedna z najväčších sietí so športovým oblečením a potrebami, ktorá má na Slovensku 30 kamenných predajní. „V prvom roku nášho vstupu na internet dosiahol podiel internetového predaja na celkovom obrate zhruba 3 %,“ uviedol obchodný riaditeľ EXIsport Vladimír Suško a dodal, že za uplynulých päť rokov vzrástli tržby e-shopu o 300 %, najmä vďaka zákazníkom z Bratislavy a Košíc. „V budúcnosti očakávame výraznejší nástup aj m-commerce, teda nakupovania cez mobilné technológie,“ dodal Suško.

 

Otvorenie vlastného e-shopu plánuje v blízkej budúcnosti aj spoločnosť OKAY elektrospotrebiče. „Naším cieľom je umožniť nakupovať v sieti OKAY aj klientom z miest, v ktorých naša spoločnosť predajňou zatiaľ nedisponuje,“ uviedol riaditeľ reklamy a marketingu OKAY Luděk Kováč. Spoločnosť, ktorá má v súčasnosti na Slovensku 29 predajní predpokladá, že v prvom roku prevádzky im internet zvýši počet zákazníkov o zhruba 5 %.

 

„Spotrebitelia dnes na jednej strane hľadajú nízke ceny, ale oceňujú aj možnosť osobného odberu priamo v predajni – rozdiely medzi internetovými a kamennými obchodmi sa preto stále stierajú,“ okomentoval aktuálny stav na trhu e-commerce T. Hodboď. Vlani podľa prieskumu www.heureka.sk nakupovalo na internete minimálne raz až 94 % jeho užívateľov. Najčastejšie išlo o elektroniku, knihy, oblečenie a bielu techniku.

Neprehliadnite: