NA INTERNETE BUDE TENTO ROK ZÁUJEM NAJMä O TECHNICKÉ NOVINKY

Tlačový servis  /  21. 02. 2011, 00:00

Rast v nákupe cez internet v r. 2011 zaznamenajú najmä mobily, notebooky, TV s plochou obrazovkou, fotoaparáty – zrkadlovky či kompakty, ale aj produkty pre hobby, záhradu a šport.Dopyt bude naďalej aj po robotických vysávačoch, chladničkách triedy A++ a drobnej elektronike pre starostlivosť o telo, ako napríklad žehličkách na vlasy, či holiacich strojčekoch. Vyplýva to z prognóz najväčšieho internetového obchodného centra v SR, HEJ.sk.

 

„Predpokladáme, že zákazníci budú v tomto roku preferovať tovar z oblasti technologických inovácií, akým sú najnovšie modely mobilných telefónov, notebookov či 3D televízorov. Záujem však bude tiež o aktuálne novinky v bielej technike či o malé elektrospotrebiče, ktoré boli populárne aj počas Vianoc,“ hovorí Jitka Součková, marketingová manažérka HEJ.sk. „Aj naďalej pociťujeme nárast dopytu o tovar z oblasti hobby, záhrady a športu. Ide o kategórie, ktoré na našom e-shope neustále rastú.“

 

V roku 2010 zaznamenal celkovo trh s technickým spotrebným tovarom na Slovensku medziročný nárast o 8 %, pričom posledné tri mesiace boli pre techniku až o štvrtinu lepšie ako za rovnaké obdobie v roku 2009. Výsledky štúdie realizovanej agentúrou GfK TEMAX® Slovak Republic tak po predošlom výraznom prepade spôsobenom krízou v 4. štvrťroku 2010 opäť ukazujú pozitívny trend, a to predovšetkým v sektoroch IT a malých domácich spotrebičov, ale aj spotrebnej elektroniky a fototechniky.

 

Elektronika patrí spolu s knihami a oblečením k najčastejšie nakupovaným tovarom v e-shopoch (prieskum „Internet a nakupovanie 2010“, spoločnosti TNS SK, október 2010), dá sa teda predpokladať, že rast v tejto časti trhu pozitívne zasiahne aj oblasť internetového nakupovania.

 

„Zákazníci však budú v tomto roku ešte náročnejší ako v minulosti,“ hovorí J.Součková a upresňuje: „Predpokladáme, že spolu so zvyšujúcou sa informovanosťou zákazníkov a schopnosťou porovnávať bude pokračovať silný tlak na ceny. Na druhej strane však budú zákazníci popri nízkej cene požadovať aj určitú kvalitu servisu – to znamená rýchlejšiu a kvalitnejšiu dopravu, rozšírený zákaznícky servis a tiež rôzne nadštandardné služby. U nás v HEJ.sk sa týmto požiadavkám snažíme vychádzať v ústrety napríklad 30-dňovou lehotou na vrátenie tovaru, či bratislavskou službou expresného doručovania do dvoch hodín City Service.“

 

Potešujúcou správou pre e-shopy však je, že požiadavky ich zákazníkov sa zvyšujú zároveň s rastúcim významom tejto formy nakupovania na Slovensku. Podľa prieskumu „Internet a nakupovanie 2010“ mali totiž koncom minulého roka skúsenosti s online nakupovaním už takmer všetci užívatelia internetu (94,5%). Internetová populácia nakupuje cez internet predovšetkým tovary (98,7%), služby si prostredníctvom internetového predaja doposiaľ zakúpili približne štyria z desiatich opýtaných (42,9%).

 

„V rámci internetu očakávame naďalej rast predaja okolo 15% oproti minulému obdobiu a zvyšovanie podielu internetového predaja na celkovom trhu. My sa tento rok budeme ešte viac sústreďovať na lokálny trh, keďže sa chceme profilovať ako slovenský obchod, ktorý reflektuje požiadavky slovenských zákazníkov,“ dodáva Jitka Součková.

Neprehliadnite: