Tovar z e-shopu vrátilo vlani len 1,7 % zákazníkov

Tlačový servis  /  25. 01. 2011, 00:00

Vlani na Slovensku vrátilo tovar kúpený cez internet približne 1,7 % zákazníkov e–shopov. Vyplýva to z dotazníkového systému Overené zákazníkmi, ktorý prevádzkuje internetový porovnávač cien www.heureka.sk.

 

„Dôvody pre ktoré ľudia vracajú tovar nespočívajú primárne v tom, že by im prišiel poškodený, alebo že by dostali iný tovar ako si objednali. Keďže spotrebitelia vracajú najmä oblečenie, príčinu je možné hľadať napríklad v zle odhadnutej veľkosti. Pri elektronike býva dôvodom napríklad jej nekompaktnosť s inými elektronickými zariadeniami,“ hovorí Tomáš Hodboď, projektový manažér portálu www.heureka.sk, ktorý porovnáva tovary a ceny v tisícke e-shopov na Slovensku.

 

Možnosť vrátenia tovaru bez udania dôvodu, ktorého lehota je na Slovensku sedem pracovných dní odo dňa doručenia, vníma Hodboď ako výhodu nakupovania cez internet, pričom dodáva, že v Čechách je táto lehota dvojnásobná. Vyvracia tak obavy tých, ktorí na internete nenakupujú najmä zo strachu z prípadných reklamácií. Naopak, spomedzi tých, ktorí v e-shopoch nakupujú, si až 44 % najviac pochvaľuje nižšie ceny, 34 % úsporu času a 12 % respondentov širší sortiment.

Neprehliadnite: