Juraj Sasko / 30. 11. 2010, 08:50
Online reputačný manažment sa do popredia dostal hlavne v poslednom desaťročí, kedy sa internet a jeho možnosti výraznejšie posunuli a čoraz viac ľudí ho využíva na komunikáciu či zdieľanie, čo predstavuje pochopiteľné riziko pre väčšinu spoločností.
Monitoring, interakcia a komunikácia, to sú základné piliere správnej internetovej marketingovej stratégie, ktorá zahrňuje aj prvky reputačného manažmentu. Každá spoločnosť, či už sa na internete nachádza alebo nie, by mala mať reálnu potrebu vedieť, čo a kde ľudia o nej, jej produktoch či konkurencii, hovoria a tieto údaje by mala vedieť aj správne analyzovať, v prípade potreby aj adekvátne reagovať. Inak existuje reálna hrozba toho, že bude internet použitý proti jej značke a dobrému menu.
Samozrejme vždy treba začať úplne od začiatku, reputačnému manažmentu treba podriadiť firemnú štruktúru, vzťahy s verejnosťou a klientmi, klientský servis a ďalšie aktivity, ktoré napomáhajú k budovaniu značky a zvyšovaniu jej hodnoty na trhu.
Online reputačný manažment (ORM) má tiež svoju štruktúru a následnosť krokov, ktoré by nemali byť brané na ľahkú váhu. A keďže lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť, takto nejak vyzerá stručný graf postupností krokov pri ORM:
Zdroj: Reputation.sk
Copyright © 2002 - 2013 inet.sk, s. r. o. | Všetky práva vyhradené | Neprešlo jazykovou úpravou | ISSN 1336-1899
Využívame kvalitný webhosting za rozumnú cenu od Inet.sk