KRÍZEODOLNÉ MALÉ DOMÁCE SPOTREBIČE

Tlačový servis  /  05. 11. 2010, 00:00

Západoeurópsky trh s malými domácimi spotrebičmi zaznamenal za prvých 6 mesiacov roku 2010 oproti vlaňajšku nárast o 6%, v strednej a východnej Európe to bolo až 7%. V období doznievajúcej finančnej krízy tento stúpajúci trend potvrdzuje aj v oblasti online predaja internetové obchodné centrum HEJ.sk.

Uvedené hodnoty pochádzajú z aktuálneho prieskumu „Retail and Technology“, ktorý uskutočnila agentúra GfK. Potvrdzuje sa tak, že trh malých spotrebičov je aj vďaka veľkej rôznorodosti výrobkov prakticky imúnny voči dopadom hospodárskej recesie. „Ťahákom“ medzi spotrebičmi sú najmä vysávače, ktoré sa nárastom tržieb až o 9% podieľajú na celkovom raste tržieb v segmente viac ako z polovice.

 

 

„Práve vysávače sú jedným z najpopulárnejších druhov tovaru nášho internetového obchodného centra. Darí sa osvedčenej klasike za výhodnú cenu, akou sú napríklad podlahové vysávače Philips EasyClean, no čoraz viac ľudí siaha aj po moderných robotických vysávačoch (napr. zn. Ecovacs), ktoré upratujú úplne samé!“, hovorí Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk.

 

Podobne sa na HEJ.sk darilo v prvom polroku aj spotrebičom osobnej starostlivosti, ktoré podľa prieskumu GfK k rastu trhu s malými spotrebičmi prispeli zvýšením tržieb o 6%. Jitka Součková vidí navyše pozitívne aj ďalší vývoj: „V druhom polroku a predovšetkým pred Vianocami očakávame ešte optimistickejšie čísla, keďže práve holiace strojčeky a epilátory sú obľúbenými a cenovo dostupnými darčekmi pod vianočný stromček. Na HEJ.sk zažívajú boom hlavne pánske holiace a zastrihávacie strojčeky, ale aj stále obľúbené epilátory pre dámy (napr. zn.Braun).“

 

Na tretie miesto sa zaradili spotrebiče na prípravu potravín a kávovary. Podľa výsledkov prieskumu GfK stojí za dvojpercentným medziročným nárastom tržieb pri kávovaroch hlavne rastúci dopyt po kvalitnejších, a teda drahších výrobkoch tohto druhu.

 

V porovnaní so susednými krajinami sa Slovensko môže tešiť z pozitívnych rastových čísel. Maďarský i poľský trh s malými domácimi spotrebičmi totiž ešte stále čelí poklesu a z červených čísel sa zatiaľ nedostala ani Česká republika.

 

„Čo sa týka internetového predaja týchto výrobkov, aj my pociťujeme isté rozdiely medzi českým a slovenským trhom,“, potvrdzuje Jitka Součková, „kým napríklad Česi častejšie kupujú produkty, ktoré videli v reklame, ako napr. Tefal Actifry - http://www.hej.sk/male-domace-spotrebice/obchod/659272/tefal/tefal-actifry-fz700038-actifry-strieborna-biela/ alebo úspornú umývačku riadu Bosh, Slováci nie sú reklamou natoľko ovplyvnení, preto je ich výber produktov iný.“

Neprehliadnite: