Spoločnosť Aukro.sk predstavila prognózy pre tohtoročnú vianočnú sezónu

Tlačový servis  /  28. 10. 2010, 00:00

Spoločnosť Aukro, ktorá prevádzkuje najväčší aukčný portál a nákupnú galériu na Slovensku, zverejnila prognózy pre tohtoročnú vianočnú sezónu. Oproti minulému roku predpokladá zdvojnásobenie počtu vystavených predmetov a najväčší záujem očakáva v kategóriách Oblečenie, Auto-moto, Elektro (hry a konzoly), Zdravie a krása a Deti.

Dvojnásobný počet vystavených predmetov, viac nových užívateľov

 

 

Aukro.sk, najväčší aukčný portál a nákupná galéria na Slovensku, predstavila svoje prognózy pre vianočnú sezónu 2010. V najhorúcejšej vlne sezóny očakáva vystavenie až 60 000 položiek denne. Pokiaľ ide o predané predmety, predpokladá sa, že ich počet stúpne z aktuálnych 750 na 1000 až 1100 predaných predmetov denne. Celková hodnota, za ktorú sa predmety predajú, by mala podľa odhadov dosiahnuť sumu 10.000 – 12.000 EUR denne.

 

Nárast sa očakáva aj v počte nových registrovaných užívateľov – zo súčasnej hodnoty 220 na 300 nových užívateľov denne. Vzhľadom na tieto predpoklady je teda možné, že koncom roka 2010 dosiahne počet všetkých registrovaných užívateľov portálu aukro.sk hranicu 200 000 ľudí.

 

Podľa skúseností z minulých sezón sa počas Vianoc predpokladá zvýšená návštevnosť predovšetkým v kategóriách Oblečenie a doplnky, Auto-moto a Elektro. Vysoký potenciál majú počas vianočnej sezóny aj kategórie Zdravie a krása, Telekomunikácie, Deti a Foto-potreby.

 

Od aukcií k priamemu nákupu

 

Vzhľadom na vianočné špecifiká sa tiež očakáva zníženie záujmu o nákup prostredníctvom aukcie – viac sa bude využívať priamy nákup („kúp teraz“). Predpokladá sa, že súčasný pomer využívania 54% vs 46% v prospech „kúp teraz“, sa ešte výraznejšie nakloní v prospech priamej kúpy - až 70% všetkých nákupov sa bude realizovať prostredníctvom „kúp teraz“.

 

Trend preferovania priameho nákupu pred aukciou je už dlhšie badateľný v online obchodovaní po celom svete – obľúbené aukcie ustupujú do úzadia a nahrádza ich priama kúpa. Stúpanie životnej úrovne spôsobuje, že sa ľuďom nechce neustále sledovať vývoj aukcií a túžia vybraný predmet, niekedy aj na úkor vyšších finančných nákladov, vlastniť čím skôr, najlepšie okamžite.

 

Aukcie však naďalej zostávajú preferovaným spôsobom nákupu pre niektoré špecifické kategórie – ako napríklad Zberateľstvo, Starožitnosti, Knihy a podobne. Aukcie tiež stále radi vyhľadávajú ľudia, ktorí majú radi súťaživosť, adrenalín a spoločenskú interakciu.

 

 

Zvyšujúci trend online obchodovania

 

Online obchodovanie (e-commerce) zaznamenáva v európskom regióne všeobecný nárast. V roku 2010 sa priemerná suma, ktorú obyvateľ eurozóny utratí v e-commerce, pohybuje na úrovni 1446 EUR ročne. V roku 2011 sa očakáva zvýšenie tejto sumy na 1536 EUR, a do roku 2014 sa počíta s nárastom až o 13,6% ročne*. Penetrácia internetu, zvyšovanie IT gramotnosti a zjednodušovanie nástrojov na online obchodovanie budú naďalej prispievať k tomu, že nakupovanie cez internet sa stane čoraz prístupnejšie širokým masám ľudí.


* Zdroj: Analytická spoločnosť Forrester Research

 

Neprehliadnite: