Yahoo chce byť kráľom Indie

Tomáš Kusenda  /  11. 11. 2009, 13:36

Šéfka internetovej spoločnosti Yahoo, Carol Bartz poodhalila svoje plány s touto spoločnosťou do budúcnosti. Okrem iného chce zvýšiť zisk o približne dvadsať percent, mať reklamnú kampaň a vytvoriť monopol v Indii.

Carol Bertz už dávnejšie tvrdila, že India v sebe skrýva obrovský potenciál, keďže v tejto krajine je internet len v plienkach a až teraz sa začína dostávať medzi širokú verejnosť. Yahoo chce ísť do Indie aj vďaka veľkému ekonomickému rastu tejto krajiny a vďaka veľkej populácií. Zároveň v Indii nie je žiaden dominantný internetový portál, ktorý by ponúkal všetky služby, ktoré ponúka Yahoo. Postupne chce Yahoo tiež prejsť do Vietnamu a do Indonézie.

Yahoo bude mať v Indii aj televízne reklamy. Zároveň v danej krajine naberie nových zamestnancov a začne spolupracovať s miestnymi firmami. Carol Bertz tiež tvrdí, že súčasné zisky na úrovni približne šiestich percent sú úbohé a do niekoľkých rokov by mali stúpnuť na úroveň pätnásť až dvadsať percent.

Nová politika Yahoo, ktorú presadzuje Carol Bertz je naozaj zaujímavá. Všetky neziskové projekty boli buď odpredané, alebo zrušené a Yahoo sa začne presúvať viac na lokálne trhy v krajinách, kde sa internet ešte len začína rozširovať a tam si zaistí monopolné postavenie. Krajiny ako India, či Indonézia nemajú žiaden veľký portál, ktorý by ponúkal, mapy, vyhľadávanie, správy, vývoj trhu, či e-mail na jednom mieste. To vyplní Yahoo a získa podobné postavenie, ako má Seznam.cz u našich českých susedov. Vďaka zaisteniu takýchto lokálnych trhov získa Yahoo vo svete oveľa väčšie postavenie a za oveľa menšie náklady ako by tomu bolo, ak by s Google a Bingom spoločnosť bojovala iba v USA a Veľkej Británii.

 

Zdroj: Reuters.com

Autor: Tomáš Kusenda

Neprehliadnite: