GfK prieskum: lacnejšie a úspornejšie práčky, úbytok práčok s horným plnením

Tlačový servis  /  11. 07. 2012, 00:00

Spoločnosť GfK už tradične uskutočnila analýzu trhu s automatickými práčkami za prvé štyri mesiace tohto roku. Čo zaujímavého výskum prináša? Napríklad to, že väčšina predaných práčok spĺňa energetickú triedu A+ a vyššie, že opäť ubudlo práčok plnených vrchom a že podiel práčok od LG na českom trhu sa zvyšuje.

 

 

Za menej peňazí lepšiu práčku - tak by bolo možné zhrnúť závery, ktoré vyplývajú z analýzy spoločnosti GfK. V období január-apríl tohto roka sa totiž predalo o 5,8% viac pračiek, celkový objem peňazí, ktorý zákazníci za nové práčky v obchodoch zanechali, však medziročne o 0,5% poklesol. Tradične rástol počet práčok plnených z predu - medziročne o 7,3%. To nie je nič proti rýchlosti rastu sušičiek - Česi si medziročne kúpili o 34,5% viac sušičiek.


"Zákazníci si vedia spočítať, že investícia do novej práčky sa rýchlo vráti. A často tak kupujú novú práčku, aj keď tá stará ešte úplne nedoslúžila. Moderné práčky spotrebujú menej vody a tým aj menej elektrickej energie. Navyše vyperú bielizeň rýchlejšie a lepšie. Zatiaľ čo v období január-apríl minulého roka tvorili práčky energetických tried A++ a A+++ iba 5% trhu, tento rok to bolo už 22%", hovorí Martin Malý, tlačový hovorca spoločnosti LG Electronics CZ.


Analýza podrobne zobrazuje aj objem peňazí, ktorý zákazníci za práčky vydali. Najviac zákazníci kupovali lacné práčky. Tie s cenou do 275€ tvorili 38,5% zo všetkých predaných práčok, zatiaľ čo v minulom roku to bolo len 29,5%. To je spôsobené tým, že aj lacnejšie práčky dostávajú funkcie, ktoré predtým boli vyhradené prémiovým modelom. Aj v tejto cenovej kategórii je možné zohnať napríklad práčku LG s revolučným motorom Direct Drive, na ktorú je 10 ročná záruka.


"Stále však Česi okrem ceny pozerajú aj na výsledky nezávislých testov, ktorým je napríklad časopis dTest, ktorý vlani testoval práčky a model F1480QDS od LG sa stal víťazom tohto porovnávacieho testu Najväčší náskok získala práčka pri hodnotení parametra »Pranie«. Tá bola ohodnotená známkou 1,1. Takejto známke sa nepriblížila žiadna iná testovaná práčka. Od tej doby raketovo rastie predaj tohto modelu," doplnil Martin Malý.


Práve podiel práčok LG na českom trhu sa zvyšuje. Medziročne sa podiel novo predaných práčok zvýšil o 2,9%, takže podiel na trhu práčok LG predstavoval 11,3%. Pri prepočte na objem peňazí potom spoločnosť LG zaznamenala medziročný rast 43%. Z celého balíka peňazí, ktorý Česi za práčky minuli, si spoločnosť LG odhryzla 15%.